יום שני, 28 ביוני 2010

עזה - השלב הבא

למרות ההקלות בסגר על עזה השלב הבא של המאבק בלגיטימציה של מדינת ישראל כבר מתרקם מול עיננו. יהיו לו שתי זירות – האחת בירושלים שם כול פעילות יהודית מעבר לקו הירוק לשעבר תזכה בפרובוקציה נגדית של קואליציית השמאל הג'יהאדי שתכלול אלימות מתונה, התגרות במשטרה וניפוח האירועים מעבר למשמעותם האמיתית. אבל הזירה היותר יצירתית תהיה בעזה שם אין לאף אחד כוונה להתבלבל מהמציאות אלא ליצור מציאות ווירטואלית של ישראלי כובש ואכזר. טוני בלייר הרי לא דרש מראש הממשלה רק להזרים פסטה לילדי עזה אלא לאפשר מעבר חופשי של סחורות, שרותים ואנשים ונראה שיש לו כול הכוונה שאירופה תפעל בכיוון. אכן מדינות הג'י-8, אתמול בטורנטו קנדה, המשיכו להגדיר את המצב בעזה כ"בלתי נסבל". ( למרות שלפחות שליש מאוכלוסיית העולם חיה בתנאים גרועים יותר מהתנאי המחיה בעזה – רוב אפריקה למשל) .

הרעיון הבא שעל הפרק של השמאל הג'יהאדי הוא "לשבור את המצור" באמצעות מטוסים קלים שיטוסו לעזה. למרות שאין בעזה כרגע מסלול נחיתה מתאים סביר להניח שלכבוד הנחיתות המתוקשרות יכשירו קטעי כביש בעזה שיחסמו לתנועה בזמן הנחיתה וההמראה. המטוסים ימריאו, מן הסתם מתורכיה, מקפריסין התורכית או מלבנון הקרובה. לחיל האוויר שלנו ולעולם יספרו על מטוס מלא בנשים ומטרנה לתינוקות מה שיצור דילמה קשה לחיל האוויר שלנו איך להגיב.

כבר כעת התחיל החמאס בטפטוף של פגזי מרגמה לתחומי ישראל. במהרה יוביל החמאס את אש התגובה שלנו לכיוון איזה משפחה חפה מפשע, רצוי עם ילדים. אין כמו ילדים פגועים מאש צה"ל כדי להחיות את צילה של פרשת מוחמד א-דורה ואת גלי השנאה לישראל.

חקלקאים פלשתינים מתארגנים כבר כעת לצאת בצורה מתוקשרת לעבד את שדותיהם ממש על הגדר, במקומות שצה"ל מונע מהם גישה. בתקשורת העולמית, בדרך כלל בכתבות שער, יופיעו סיפורים על החקלאי המסכן והחף מפשע מעזה שלא יכול לפרנס את משפחתו בגלל צה"ל. בשלב השני יבואו אחרי החקלאי העובד על אדמתו בחסות התקשורת העולמית, גם מניח המיטענים. .הדברים המוזכרים לעיל כבר בצנרת, מדברים עליהם ומתארגנים לקראתם בשמאל הג'יהאד -. אני מקווה (אשרי המאמין) שגם אצלנו.

סביר להניח שכרגע עובדים עוד הרבה מוחות יצירתיים לחפש עוד נקודות חיכוך "הומניות" עם צה"ל ומדינת ישראל וודאי יש גם כמה הפתעות בקנה. הקלת הסגר, הועילה כנראה כמו כוסות רוח לגוסס. כי הבעיה לא הייתה הסגר ופתרונה אינו בהקלתו. אנחנו צריכים לדרוש מהממשלה תשובה ברורה כיצד ישראל מתכוננת לקרב על הלגיטימציה לקיומה – רק שלא יספרו לנו שהכלי האולטימטיבי זה לשלוח עוד פסטה ומלט לעזה – זה פשוט לא שייך לעיניין.


מחר נשאל את עצמנו האם ראש הממשלה המופתע תמיד מוכן לביקור הקרוב בוושינגטון.

תגובה 1: