יום ראשון, 11 באפריל 2010

טלי וענת

טלי פחימה שפרצה לתועדתנו באמצע האינתיפדה כמי שמזדהה עם הפלשתינים יותר מאשר עם הישראלים ופיתחה קשר מיוחד לזכריה זוביידי, ב 2004 ראש גדודי חללי אל אקצה בג'נין והיום מבוקש שנמחל לו ופקיד הרשות בג'נין, נעצרה עלידי השב"כ והמשטרה ב תשיעי באוגוסט 2004. היא הוחזקה זמן רב בבידוד עד שניגזר דינה בינואר 2005 ל 3 שנות מאסר. גם לאחר גזר הדין היא הוחזקה בבידוד עוד מספר חודשים. טלי פחימה השתחררה לבסוף בינואר 2007.

נכון טלי פחימה הרגיזה את רובנו ולטעמי מדובר בבחורה אבודה בתחושותיה ומבולבלת, מי שיכולה להביא לנו את החלסטרה אבל פוטנציאל הנזק שלה מוגבל ביותר. ההאשמה הנוראית שהטיחו בטלי פחימה נגעה לתרגום לערבית של גיליון תמונות של מבוקשים, כזה המופץ לחיילי צה"ל באיו"ש חדשות לבקרים באלפי עותקים, לחלק ממבוקשי ג'נין. גיליונות כאלו בסיווג מוגבל בלבד, בגלל תפוצתם הרבה מגיעים תמיד בסופם גם לאיויב ותמיד יש מי שיתרגם אותם לערבית. טלי פחימה לא ממש חידשה משהוא לפת"ח בג'נין. האשמה שניה נגעה להשתתפות במטווח עם פעילי טרור, ניסיון לעבור מחסום של צה”ל ללא רשות ושאר זוטות. אפילו עם הרבה רצון רע לא הגיעו מעשיה של טלי פחימה לקורסלי מעשיה של ענת קם, זו שגנבה מעל ל 2000 מסמכים מפיקןד מרכז ש 700 מתכם סווגו סודי או סודי ביותר, מבחינת ההפקרות הביטחונית והסכנה העתידית לפעילות צה"ל. ענת קם לא מוחזקת בבידוד,לא עוברת בתנאי בידוד חקירות שב"כ קשות וצוות של מלהגים הופך אותה לגיבורת תרבות וחושפת שחיתויות ולא למופקרת ביטחונית שסחרה במידע שברשותה כלפי כול מי שהיה מוכן לקנות.

טלי פחימה מאוד הרגיזה אותנו אבל לא פגעה ומעלה באמון של אף אחד מאיתנו ענת קם כן, יתר על כן ענת הטעתה וו שיקרה למפקדה כדי לבצע את זממה. ולמרות זאת קמו לה סנגורים רבים לתארה כילדה מבולבלת שעשתה משגה חד פעמי שהיא מצטערת עליו.

בעיני ענת קם הכביכול נורמטיבית, התחמנית, הפועלת במחשכים והמועלת באמון מסוכנת בדרגות מטלי פחימה הגלויה, הכנה, השלמה עם עצמה ובעיני גם הטועה והמבולבלת. תקנו אותי עם אני טועה אבל האם אין קשר בין המוצא העדתי, היחוס המשפחתי והחיבור לברנזה העיתונאית כדי לזכות את ענת קם בדיוק ביחס ההפוך שקיבלה טלי פחימה כנראה מאותם סיבות אבל בהפוך. ענת קם לא זכאית לגרם של סימפטיה ולמיליגרם של הבנה – טלי פחימה אולי כן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה