יום רביעי, 7 באפריל 2010

תעלולי בטחון

אתמול, יום שלישי, סיפר סבר פלוצקר, עיתונאי מאוזן, מתון ומוערך, בידיעות אחרונות שערב נסיעתו האחרונה לארה"ב הפציר שר האוצר יובל שטייניץ בראש הממשלה לא לסוע לוושינגטון. הוא העריך שראש הממשלה מכניס את עצמו למלכודת וכי כול הסימנים להתדרדרות ביחסים היו גלויים ועל פני השטח. אהוד ברק, זה שתמיד יודע מה לעשות כשיגעו לגשר הפציר בראש הממשלה כן לסוע. סך הכול, אליבא דברק המשבר יושב איך שהוא וכשנגיע לגשר נדע מה לעשות. ראש הממשלה נעתר ושניהם הגיעו לפגישה עם אובאמה הכי לא מוכנים שבכלל אפשר להיות למרות שאובאמה הפגין קירור מתמשך מביבי זה זמן ולמרות שהיה ברור שפרשת הבניה בירושלים נופחה כדי ליצור משבר בכוונה תחילה.

אין מה לבוא לברק בטענות גם במשבר עם תורכיה הוא היה עיוור – הוא לא ראה מה שכול אחד יכל לראות, שתורכיה נסחפת מאירופה השלווה, החילונית והמתונה לזרועות האסלאם וכי ברטוריקה שלו טאיפ ארדואן, ראש ממשלת תורכיה, מיישר קו במהירות עם אחמדינג'אד מאיראן. אתמול כבר איים על ישראל שתורכיה לא תשב בשקט נוכח הרג הילדים בעזה – הם עוד יפעילו נגדינו את המזל"טים שברק סיפק להם ממש לאחרונה כשכולם חוץ מברק והשפוט שלו פואד כבר הבינו שתורכיה מזמן לא בצד שלנו.

צה"ל הוא צבאנו – כושר הפיקוד שלו הוא ערך ביטחוני לא פחות מציוד מתוחכם, מוטיבציה גבוהה ואימונים. זה תפקידו של שר הביטחון לשמור על הצבא מפני תעלולי הפוליטיקאים, להוציא אותו ממאבקי הכוח וגחמות השררה. אני לא חושב שיש אפילו אזרח אחד במדינה שמבין למה מצא שר הביטחון להתגולל ולהעליב אדם ישר, שעושה את מלאכתו ללא פניות ושכולנו רואים וחשים, החזיר לצה"ל את היכולת והביטחון העצמי שלו. הרי הרמטכ"ל אפילו לא ביקש לעצמו עוד שנה ובמקרה שלו אפשר להאמין לו. הם כבר התקוטטו בבוטות בתקשורת בתחילת פברואר 2010 כאשר יוני קורן הרל"ש החדש ישן של ברק האשים את דובר צה"ל על לא עוול בכפו בהדלפה מלשכת השר עצמו לגבי אי הארכת כהונתו של אשכנזי. הרי ההודעה הבוטה נועדה להעליב. אין בה שום מרוויח אמיתי ו"רק" כושר הפיקוד וסמכות הרמטכ"ל כלפי אלופיו בשנה האחרונה לתפקידו נפגעה – שלא בצדק ושלא ביושר.

המרוויחים המדומים הם כול מיני תככני חצר שמאבקי כוח לשמם הם לחם חוקם ושיש להם מומחיות לעשות בעיות גם כשאין בעיות ובראשם יוני קורן. יש כאלו שעוד מתפלאים מברק ומכושר הניתוח שלו – איך טחו עיניהם לראות שברק יכול באותו שכנוע גם לייצג עמדה הפוכה ושבדרך כלל המציאות עצמה היא שלא משתכנעת . איך טחו עיניהם לראות שברק לעולם לא רואה את הגשר עד שהוא לא מגיע עליו ולכן כמובן אין לו שום תשובה האם בכלל צריך להגיע לגשר, ואם כן אז איך להגיע. ,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה