יום שישי, 5 בינואר 2018

אונר"א - הזדמנות למפנה

ב 24/11/1948, חמישה ימים בלבד לאחר שהוקם, ב 19/11/1948, ארגון האו"ם לפליטים, לכל פליטי העולם - אונצ"ר - הוקם אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה לפליטים מיועדת רק לפליטים הפלשתינים. בעוד המנדט של אונצ"ר היה לשקם את כל הפליטים בעולם ולאפשר להם חיים חדשים במקומות אליהם הגיעו - הרי המנדט של אונר"א היה הפוך לחלוטין - להנציח את בעיית הפליטים כהיענות ללחץ ערבי להנציח את "הסכסוך" והשתמש בפליטים כנשק נגד ישראל.  כדי להנציח את הבעיה נאסר על הפליטים לקבל אזרחות מקומית, איסור שהתמוסס חלקית עם השנים בעיקר דרך נשואים מעורבים, נאסר עליהם לעבוד וכל מחייתם וחינוכם היתה על אונר"א.  הפליטים, כ 470 אלף ב 1948, טפחו לכמה מיליונים, לא ברור בדיוק כמה, בין 3 ל 5 מיליון תלוי איך סופרים ומי הסופר. למעשה אונר"א הוא גוף שקיומו נועדת להביא לחיסול ישראל.

כיום, כעבר 69 שנים, כשמעל ל 100 מיליון פליטים בעולם שוקמו ובנו לעצמם חיים חדשים - נשארו מחנות הפליטים בכל המזה"ת, לא רק בעזה, למרכזים קשים של עוני, מוקדי פשע, מקום מסתור לקבוצות פשע וטרור שונות וזירת לחימה בין פלגים פלשתינים ואחרים. אפשר להגיד שבזדון לב, כנשק נגד ישראל, דנו שלש דורות של פלשתינים לחיים אלימים ועלובים של סבל וניוון מתמשך. מחנות הפליטים בעיראק, בלבנון, כמו נהר-אל-בארד בצפון ליד טריפולי, ירמוק ליד דמשק חרבו עד היסוד והפכו משכן למיליציות שונות, רובן מזוהות עם הג'יהאד העולמי. עין-אל-חילווה ליד צידון, הגדול במחנות הפליטים, נמצא תחת מצור של צבא לבנון, חלקו בידי ארגונים ג'יהאדיסטים, חלקו בידי פלשתינים שלא מפסיקים להילחם אחד בשני בתוך אוכלוסיה אזרחית. ההערבה הכללית היא שמעל ל 7000 פלשתינים נהרגו בידי פלשתינים בקרבות הפלגים בלבנון מאז 'ספטמבר השחור' - 1970. 

הרשות הפלשתינית מקבלת את הסיוע הגבוהה לנפש בעולם, כמעט כפליים לנפש מכל ישות מדינית אחרת, שנבלע במנגנוני התיווך והשוחד של הרשות ולא מגיע למערכות חינוך, בניה ופיתוח כלכלי בתחומה. בנוסף ממומן חלק גדול מהאוכלוסייה, לפחות 20%, בידי אונר"א כ'פליטים' . ברור שמנגנון אונר"א לא רק מנציח את הסכסוך, משמש כלי להכחדת ישראל אלא מממן היום תלכיד עצום של ארגוני פשיעה וטרור שלהם ולעינין הפלשתיני קשר מועט ביותר .

איומו של נשיא ארה"ב טראמפ משלשום, רביעי 03/01/2018,  להפסיק את המימון לאונר"א אם הרשות לא תחדש את המו"מ עם ישראל עורר תגובה תמוהה ולא מובנת במשרד החוץ הישראלי - הם מתנגדים להפסקת המימון לאנר"א כמנגנון של האו"ם בשל המצוקה והמשבר ההומניטרי בעזה. ולכן צריך לממן גם את חבורות הג'יהאד, למשל במחנה הפליטים ירמוק החרב בפאתי  דמשק, ולהנציח את בעיית הפליטים כנשק נגד ישראל. 

בעיית הפליטים והסיוע ההומניטרי לעזה היא אכן קשה, רצינית ומשפיעה על ביטחון ישראל. אפשר להסכים עם ארה"ב על המשך סיוע הומניטרי לעזה ישירות או דרך ארגוני הסיוע הרבים הפועלים בעזה במימון שארה"ב תגרע מאונר"א - אבל להנשים ארגון שמנציח גם את הסבל הפלשתיני, כנשק נגד ישראל, את "הסכסוך" ושקיומו נועד לחיסול ישראל תוך התעלמות, מצד ישראל, משפע של פתרונות ודרכים אלטרנטיביות לסייע, הומניטרית, למצוקת עזה  היא איוולת ישראלית ממדרגה ראשונה !! 

תגובה 1:

  1. אולי אפשר להציע את הכסף ישירות לכל פלסטיני שיהגר, כולל בעלי אזרחות ישראלית

    השבמחק