יום חמישי, 15 בדצמבר 2016

הג'יהאד אוכל את עצמו ואת האסלאם

בהיסטוריה בדרך כלל מהפכות גדולות אוכלות את עצמן - כך המהפכה הצרפתית ושלטון הטרור של רובספייר, 1793-4, שהשליט, בסופו של יום, את נפוליון  על צרפת, כך המהפכה הרוסית של 1917 שהביאה לשלטון האימים של סטאלין ממנו לא התאוששה רוסיה עד היום - כך המהפכה האסלאמית - הג'יהאד העולמי שעדיין בעיצומו. ייקח לאסלאם עשרות שנים להתאושש ממנו.

בכל המזה"ת מתנהלת כעת מלחמת דת ענקית סונית שיעית . בצד השיעי, רק כ 20% מהאסלאם, העניינים ברורים - יש גיבוי מעצמתי רוסי שמנטרל את מועצת הביטחון והקהיליה הבין לאומית, יש אספקה שוטפת של אמצעי לחימה ואיראן מובילה את המבצעים הקרקעיים בזירות השונות באמצעות 'משמרות המהפכה' ושפע של מליציות שיעיות מגויסות מאפגניסטן, עיראק ולבנון שכולן סרים למרותה. בצד הסוני, הכביכול חזק יותר במשאבים כלכליים, כוח אדם, פריסה מדינית וכוח צבאי, העניינים יגעים מאד.  קבוצות המורדים הסוניות בסוריה , בעיראק ואפילו בלוב נלחמות אחת בשנייה בחמת זעם, המדינות הסוניות עצמן מפולגות ויריבות אחת לשנייה - תורכיה המקורבת ל'אחים המוסלמים' עם מצרים של סיסי - אויבת מושבעת ל'אחים', לאחרונה העמיק השבר בין מצרים לסעודיה וקטאר והן כבר מתקשות לשתף פעולה הן בזירה המדינית והן בזירה הכלכלית, כולן ניטשו על ידי ארה"ב של ממשל אובאמה ואין להן גיבוי מדיני מעצמתי קבוע ואוטומטי. הן נאלצות להתמקח מחדש מדי יום ביומו על מעמדן הבין לאומי וכולן קורבנות לנגיף ה'ג'יהאד'.  בסוף הערבים הסונים הם הקורבן האמיתי של הג'יהאד שלוקח אותם אחורה בכוח בלתי נישלט .

מה זה אומר לגבינו - א. - העולם הסוני והערבי איבד מעוצמתו והוא מעורר חשש וחוסר יציבות בשאר העולם, בעיקר באירופה. ב. - הסונים לא יבליגו לאורך זמן על מפלותיהם, על גרוש וטיהור אזורים שלמים מאוכלוסיה סונית וכי הדבק המגבש החדש של העולם הסוני זה המאבק בשיעים ולא ישראל - זה היה בעצם מרכיב חשוב בפיוס עם תורכיה. ג - השיעים נדונו לחיות תחת איום סוני תמידי של טרור, מכוניות תופת ונקמות. כבר כעת נאלצת האוכלוסייה השיעית להסתגר באזורים מוגנים ומאובטחים בשל הסכנה לטרור סוני - מחוז העלאווים בסוריה, הדאחייה בבירות או הבקעא בלבנון,  ד. - המלחמות באזור ימשכו באופנים שונים, כנופיות טרור, מליציות, הפצצות אוויריות והתגרויות צבאיות . ה -. השיקום הכלכלי של האזור לא ניראה באופק והמזה"ת הופך במהירות ל'שממה כלכלית' שאוכלוסייתו בורחת ממנו. ו - הסוגיה הפלשתינית הפכה מהמגדיר הפוליטי של העולם הערבי לנטל מטריד וזניח.  אחרון חביב ז. - יחסים אסטרטגיים טובים עם ישראל ו'תיאום ביטחוני' הם נכס כלכלי, צבאי ופוליטי לכל מי שרוצה לשרוד במרחב (כולל הרשות הפלשתינית ) .  

3 תגובות:

  1. אתה מחפש הגיון אצל המוסלמים, מדוע אם כך מלך ירדן שתף פעולה עם הפלסטינים בתביעה לאונסק"ו וכמדומני מצריים הצביעה עבורם? הכל זמני, אין סיכוי שהסונים יעדיפו אותנו על פני אחיהם. השאלה היא איך לנצל את ההזדמנות ולמצוא פתרון לפליטים שקוראים לעצמם פלסטינים. לכפות על ירדן לתת להם אזרחות כבעבר?
    אתה טוען שהסונים לא יבליגו לאורך זמן על מפלותיהם, מה הם כבר יכולים לעשות?

    השבמחק
  2. בכל מדינות ערב השורדות הולכים על חבל דק בין יחסים עם ישראל לעוינות העממית העמוקה שתשחק לידי הג'יהאד. אבל בסקירה תקשורתית אתה רואה לגיטמציה הולכת וגדלה לישראל - חלק, כמו סיסי, דוחפים בגלוי להעמקת הקשר, הסעודים אומזים כל הזמן והמפרציות מבצעות . מלך ירדן בבעיה כי 70% מעמו הם פלשתינים . כרגע הסונים במילכוד אבל הטרור הסוני ימשך - בדרך כלל המעצמות מתעייפות כעבור עשור פלוס מינוס - הנטל הכלכלי, המחיר המדיני ולפעמים גם ההרוגים והעם מתחיל לשאול - אז בעוד עשור, כשהרוסים יתעייפו, יתחיל המשחק מחדש - בינתיים טרור, רצוי פיגועים ברוסיה עצמה, התססת מיעוטים באיראן וכו' .... אין כרגע באופק פיתרון !

    השבמחק
  3. הנה כתבה על הגירת פלסטינים לחו"ל וכפרי "רפאים", אני מניח שהכתבה תעניין את הקוראים שלך
    http://rotter.net/cgi-bin/go-news.pl?file=35815.html

    השבמחק