יום שני, 5 בנובמבר 2012

ביבי עשה מעשה!

הראיון עם אבו מאזן ששודר בערוץ 2 ביום שישי האחרון היה מעשה מחשבת מדיני. הוא לקח סיכון אישי בציבור שלו תמורת אהדה בין לאומית לנושא המדינה (הפלשתינית) שבדרך והצליח, במידה לא קטנה, לדחוק את ישראל לפינה. התגובות האוטומטיות מימין - הוא שקרן, הוא נידחף לבחירות בישראל וכו', אפילו הן נכונות ועובדתיות, משחקות לטובתו ככפפה לכף היד. חלק גדול מהתגובות בציבור שלו, הפלשתיני, בעצם חיזקו את התחושה שאכן "הכל מילים" ואין לאבו מאזן תמיכה בתוך הציבוריות שלו למהלך פורץ דרך עם ישראל.


הייתי מציע מכאן, כדי להעמיד דברים על דיוקם ולא לתת לאבו מאזן להסתתר מאחורי חלקת לשונו, לראש ממשלת ישראל לעשות מעשה נחרץ - לקום! ליסוע לרמאללה, מהלך 7 דקות נסיעה בלבד, ולתבוע פגישה עם אבו מאזן תחת הסיסמה די לברברת הגיע זמן התחלס. צפוי שניסיון לתאם פגישה שכזו בין הלשכות לא יצלח ללא קבלת התנאים המוקדמים של אבו מאזן ובראשם הקפאת ההתנחלויות. לכן הפגישה צריכה להיות "ספונטנית" ולא מתוכננת.


כאשר ישראל, באמצעות המודיעין, תדע שאבו מאזן נימצא בלישכתו ברמאללה הייתי מציע לראש ממשלת ישראל להיכנס לשיירתו המאובטחת ולנסוע, בליווי תקשורת מתאימה, לפגישה בלתי מתוכננת עם אבו מאזן. אם הפלשתינים יעצרו אותו במחסום ואחרי כל המהומה לא יתנו לו להיכנס לשטח A כולל המוקטעה ברמאללה כי אז נחשף פרצופו האמיתי של אבו מאזן ובינימין נתניהו יוכל להתהדר שהוא נענה לקריאה, לקח סיכון אישי אמיתי ועשה צעד אמיתי לחדש את המו"מ עם הפלשתינים.


אם אבו מאזן יורה לאפשר לו להגיע לרמאללה כי אז ראשית השניים יפגשו ואיש לא יכול לטעון שראש הממשלה מתחמק ממו"מ ושנית את הקרדיט על הפגישה הלא מתוכננת אי אפשר יהיה לשלול מראש הממשלה. הסיסמה של יחידת הקומנדו המפורסמת בעולם ה SAS (שרותי אוויר מיוחדים) הבריטית שאומצה גם על ידי סיירת מטכ"ל שלנו היא - רק המעז זוכה.



החונטה קובעת


בקדימונים לתוכנית 'עובדה' שאמורה להיות משודרת היום טוען מאיר דגן ועונה אחריו אילנה דיין (זו מפרשת סרן ר) שהצמד ביבי-ברק ניסו "לגנוב מלחמה" בניגוד לדעתם של הרמטכ"ל וראש המוסד כי הם הורו על הכנות מאד מתקדמות לתקיפה - עדיין לא הורו על התקיפה עצמה. שתי הערות: תפקיד הצבא ומערכת הביטחון במדינה דמוקרטית, לידיעת כולם, הוא לאפשר חופש פעולה לדרג המדיני כפי שהדרג המדיני תופס זאת. במדינה דמוקרטית לא מחליטים הרמטכ"ל וראש המוסד אם לצאת למלחמה או לא לצאת. הם רשאים וחייבים להביע את דעתם בכל האומץ והנחישות אבל משלא התקבלה לא ניגנב מהם דבר. חופש פעולה לדרג המדיני, התפקיד השני בחשיבותו של צה"ל אחרי הגנה על חיי אזרחי ישראל והאינטרסים שלה, כולל קידום והכנות .לפעמים כדי שהאויב ידע וירתע (אולי) לפעמים כדי שהאויב לא ידע ויופתע, הכל במיסגרת הנסיבות. הניסיון של אילנה דיין להציג את הדרג המדיני כ"גונב מילחמה" כי המהלכים לא מצאו חן בעיני הדרג הביטחוני הם הטפה מוסווית לפשיזם צבאי/ביטחוני שבה גלומה האמת אצל הגנרלים והשושואיסטים (החונטה) ואי קבלת דעתם היא "גניבת מילחמה" או מה שלא יהיה. אגב כשכל הגנרלים והמרגלים יוצאים לאור ומסירים את המדים הם מתגלים כאחד האדם, גם הם הולכים לשרותים וגם הם עושים טעויות בלי סוף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה