יום שבת, 17 בפברואר 2018

הביריון החדש של המזה"ת

כבר ב 08/2014, תחת הכותרת "מתחלפים בתפקיד", בשיא  "השותפות השקטה" בין איראן לארה"ב שתחת ממשל אובאמה,  הגדרתי את הצלחתו של ארדואן להיבחר לנשיא תורכיה עד 2023 כאיום על היציבות האזורית שתוביל את תורכיה, עם הזמן, להחליף את איראן כמחולל הצרות האזורי.

מיד עם היבחרו של טאיים ארדואן לנשיא תורכיה ב 11/08/2015  קבע פוסק הדור הסוני השייח' יוסף אל-קרדאווי, מצרי שגולה בקטאר תחת חסות תורכית והמנחה הדתי של 'האחים המוסלמים' בעולם כולו, בדרשה ששודרה באל-ג'זירה - "התאחדות חכמי האסלאם הצהירה שהח'ליפות צריכה להיווסד באיסטנבול, בירתה של הח'ליפות... תורכיה החדשה, המשלבת את הדת ואת המדינה,.. האדם שחולל את זה הוא רג'פ טאייפ ארדואן"   נשיא תורכיה מצידו  הדגיש בנאום הניצחון שלו לאחר היבחרו לנשיא ב 11/08/204 כי הניצחון הוא לא ניצחונו של העם התורכי בלבד, אלא גם של שורה ארוכה של ערים מוסלמיות בעולם מאיסלאמאבאד בפקיסטן עד סקופיה, בירת מוקדוניה שבבלקן וכמובן גם "רמאללה, שכם, יריחו, עזה וירושלים".  בנאומו הכתיר עצמו ארדואן בשאיפה כחליף' החדש של הסונים ויומרה מובהקת להגמוניה תורכית בכל העולם המוסלמי.   - למותר לציין שגם ארדואן עצמו וגם תנועת 'האחים המוסלמים' הם אנטישמיים קיצוניים ורואים בישראל נטע זר ואסון  אזורי. עמדתם נגד ישראל קיצונית מזו של איראן שכן איראן אינה שונאת יהדות ויהודים כדת אלא רק את מדינת ישראל כמורשת קולוניאלית מערבית. 

אכן ב 08/05/2017, בפורום אל-אקצה הבינ"ל" באנקרה, בנאום פומבי למשתתפים אמר טאייפ ארדואן ש"ירושלים הכבושה היא עלבון למוסלמים" וקרא לתורכים לעלות בהמוניהם לרגל לאל-קודס (ירושלים). מאז אירעה ו סידרה של תקריות עם עולי רגל תורכיים שאתגרו את המשטרה בהר הבית ונחשדו בהעברת כספים לתנועה האסלאמית בישראל  עוד משים עצמו ארדורן וקטאר כפטרונם של החמאס בעזה ו'האחים המוסלמים' באשר הם.

מאז ביסס ארדואן את שלטונו בתורכיה כדיקטטור, מורשתו החילונית של אתאטורק נמחקה למעשה לחלוטין וארדואן החל להעמיק ולבסס את האחיזה שלו על אירופה, שאינה רוצה בו, דרך שיגור גלי פליטים לאירופה בהתאם לצרכיו הפוליטיים, נטילת חסות על הקהילה התורכית באשר היא באירופה והפעלתה במערכות הבחירות הפנימיות באירופה, עד כה בהולנד וגרמניה, לטובת מי שנוח יותר לתורכיה.  תחת הכותרת של מלחמה בכורדים פלש ארדואן לסוריה וביסס אזור הגנה סביב המובלעות הסוניות של אידליב תוך הונאת הרוסים  שנתנו הסכמה מסויגת ומוגלבת לפלישתם. הרוסים מאמינים שתורכיה עמדה מאחורי התקפת המל"טים על שדה התעופה חמיימים ב 03/01/2018, בה יפגעו 7 מטוסים רוסיים,  ומאחורי הפלת מטוס הקרב הרוסי בטיל כתף ב 02/02/2018 מעל אידליב.

בעקבות הפלישה התורכית לסוריה איים הנשיא התורכי  ביום שלישי 13/02/2018 בערב, כשנאם  באנקרה בפני תומכי מפלגתו ש"ארה"ב תקבל בקרוב 'סטירה עות'מנית" מתורכיה בשל שורה של מתחים ומחלוקות עם ארה"ב. איום שכזה בנאום פומבי אינו עניין של מה בכך ומעיד על ביטחונו העצמי של ארדואן יותר מכל. ביום חמישי 02/15/2018 לא הגיעו שרי החוץ התורכי והאמריקאי בפגישתם  לפשרה באשר לפעילות התורכית נגד הכורדים בצפון סוריה ובעיקר במנביג', שם שוהה כוח אמריקאי,  והם הסכימו להקים ועדה כדי לנסות "לפתור" את המשבר. להיות מסוכסכים גם אם תורכיה וגם עם רוסיה אינו עניין אלא למגלומנים.

בנאום המוזכר מ 13/02/2018  אחרי שספינות מלחמה תורכיות עיכבו וחסמו ספינה קפריסאית שעסקה בחיפושי גז - איים נשיא תורכיה במלחמה על קפריסין ויוון אם "יפגעו בזכויות התורכים בקפריסין" והוסיף אשמה שיוון מסה להשתלט על איים נטושים  בים האגאי.  כעת תורכיה כבר בעימות עם חברותי באירופה, עם ארה,ב ובנות בריתה בנאט"ו.

העצמה האיראנית הנוכחית נבנתה במידה רבה תחת חסותו של הנשיא אובאמה שעצר שורה ארוכה של מהלכים נגד איראן ועמד אדיש מנגד כשהייתה הזדמנות לשינוי אופי המשטר האיראני במהומות 2009 שדיכאו באכזריות . בכל מיקרה כרגע ארה"ב  סימנה את איראן כביריון המתפרע של המזה"ת, תורכיה, כמו איראן בשעתו וגם היום, נהנית מגישה פייסנית של אירופה וסלחנית של ארה"ב וכרגע היא על הסוס מסוגלת לחולל כל רגע עוד משבר ולשלח עוד גל פליטים של מיליונים לאירופה שיערער בה עוד יותר את המרקם החברתי. מצד שני ארדואן הולך וניתפס כבריון המשתולל הבא במזה"ת.

תורכיה היא, בסופו של יום, אויב קיומי לישראל אבל בינתיים מחכה לה עימות עם איראן על ההגמוניה האזורית ועימות עם העולם הערבי שבהובלת סעודיה ומצרים (מדינות 'השלום השקט') נלחם עד חרמה ב'אחים המוסלמים' וודאי בהגמוניה התורכית על האסלאם הסוני  גם בעימות הזה שותפות האינטרסים בין מדינות "השלום השקט" (סעודיה, מצרים והמיפרציות) לישראל חזקה בהרבה מהמחלוקות !!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה