יום רביעי, 16 בנובמבר 2016

3.13 לאשה

אתמול פירסמה הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה - הלמ"ס, שידוע כגוף אמין, ששיעור הילודה לנשים יהודיות וערביות בישראל שווה והוא עומד על 3.13 לאשה - אין לי נתונים לגבי 2016 או 2015 אבל ב 2014 שיעור הילודה של נשים פלשתיניות ביו"ש היה 3.12. עוד מציינים הנתונים מגמה רצופה של עליה בשיעור הילודה היהודי מאז 2001 ובהפוך, מגמה רציפה של ירידה בשיעור הילודה הערבי. ברור שהתמונה הדמוגרפית, בנתונים הנוכחיים השתנתה. בטווח של עשרים שנה מהיום מדובר על אפשרות של שינוי יסודי במאזן הדמוגרפי ממערב לירדן.

ישראל היא המדינה היחידה בעולם שבה מתקיימת במקביל מגמה של צמיחה כלכלית ועליה ברמת החיים האישית ועליה בילודה בו זמנית. בכל מדינות העולם יש יחס הפוך בין צמיחה כלכלית לילודה מצטמצמת.  במדינות אירופה המזרחית וגרמניה שיעור הילודה הוא 1.4 לאשה, במערב אירופה 1.8 כשהשיעור המינימלי לשמירת היקף האוכלוסיה הוא 2.1%.  אירופה כולה, שיש בה כעת כ 506 מיליון בני אדם, צומחת באוכלוסיתה כדי 0.25% בשנה, פחות ממיליון ורבע כולל גל פליטים של מיליונים, לפחות 2 מיליון ב 2016 (השנה טרם הסתימה).  בשנת 2015 עלה שיעור הילודה בגרמניה לשיא של 33 שנה- 1.5 לידות לאשה אלא שהגידול כולו ויותר מיוחס ל"נשים מהגרות", כמעט כולן מוסלמיות, רובן ערביות.

מהמדינות בעלות רמת החיים הגבוהה בעולם, כדי 35$ אלף לנפש בשנה ומעלה, רק ישראל וארה"ב, כדי 2.5 לידות לאשה, מחזיקות בשיעור ילודה חיובי שמאפשר גידול טיבעי.  יש מוסכמה בין מומחי הכלכלה ששיעור ילודה גבוה בשיעור מרוסן (לא 5 ילדים לאשה אלא עד 4) מבטיח שוק עבודה צעיר , דינמי ומחדש ולראיה - גידול האוכלוסין בישראל הוא כדי 1.9% בשנה והצמיחה הכלכלית בעשור האחרון כדי 2.5% בשנה. אירופה דועכת ותדעך כלכלית בגלל שיעור ההגירה, ירידה בכוח האדם המיקצועי המיומן, שיעור האוכלוסיה המזדקנת שרשאית לפנסיה וחלקה זקוק לסיוע נוסף ובריחת מוחות ממנה לאנגלו-סכסיות שמעבר לים (קנדה, ארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד).  אין לדעת לאן התהליכים יובילו אבל סביר שהתאסלמות אירופה תעצים בה את הסנטימנט האנטי ישראלי והיהודי.

המזה"ת לא רק שנמצא בתהליך של בלימת שיעורי הילודה, אוכלוסיתו בורחת ממנו, כמה מיליונים כל שנה, לאירופה,  בהם המוחות המובילים של החברה, האזור נמצא במלחמה סונית-שיעית נוראית שמחריבה אותו עד היסוד ומשק הנפט והאנרגיה הפך לשוק של קונים - יותר משהמערב והעולם זקוק לנפט ואנרגיה ערבית הם, הערבים, נואשים למכור אותו כדי להתקיים ולשרוד. מדינות כמו כוויית ובחריין כבר קרובות לפשיטת רגל, סעודיה האדירה סיימה את 2015 בגירעון של 27%, עוד עשור כשהוצאות הביטחון מאמירות וסעודיה תקרוס להיות שממה כלכלית.


המשמעות היא שהאזור משנה כיוון ואיפיון - ישראל הופכת, בצד היותה מעצמה צבאית אזורית, לכוח כלכלי ומקור להתחדשות טכנולוגית מהחשובים בעולם - בניגוד חד לאזור.   המזה"ת הוא כבר לא יעד לתיירות המונים, להשקעות ולפיתוח והביקוש לאנרגיה שלו דועך במהירות.   אם הייתי מדינאי, משקיע אסטרטגי, כלכלן או מומחה צבאי הייתי מהמר על ישראל, .

6 תגובות:

  1. 1, אבי שמחון ב"כלכלת ישראל - מיד המנהלת ליד הנעלמת" טוען שרק 1.6 לאישה היא הנכון כלכלית לחברה. ככה שכנראה לא מוסכם על ידי מומחי הכלכלה כמה ילדים למשפחה טוב לחברה. (אני אישית חושב שהילודה האישית קודמת לטובת החברה הדמיונית, אבל זה כבר נושא אחר)
    2, אם אישה ישראלית מולידה יותר אז כנראה שהצמיחה הישראלית היא אי שוויונית ככה שיש הרבה עניים (וזה אגב נכון, ולכן לא הייתי מהמר על ישראל כל זמן שהיא אי שוויונית ומושחתת), והחוק הטבעי היא שעניים מולידים הרבה על דרך "כאשר יענו אותם כן ירבה ויפרוץ"

    בהצלחה, יש לך בלוג יפה.
    max

    השבמחק
  2. ל MAX שלום - שיעור ילודה של 1.6 יכול להיות נכון, כלכלית, רק בחברה שיש לה מקורות משאבי אנוש נוספים כי אחרת היא מתמעטת - החברה מתמעטת - הנדל"ן נעצ"ר - הכידאיות בפרויקטים גדולים מצטמצמת 0 הייתי בכפר בגרמניה, לא רחוק ממינכן שם בנו בית ספר ל 170 תלמידי0 לפני כ 30 שנה - לפני שנה נשארו 17, סגרו ואיחדו כמה בתי ספר, הכפר נינטש כמיעט לגמרי ו"משק" עם אדמות יכול להגיעגג ל 60 אלף יורו) ככל שהילידים עוזזבים והמהגרים משתלטים יש שינוי תרבותי בהתנהלות - לדוגמא תרגיל מחשבתי - בדרך פלא אנחנו מחליפים 90% מהגרמים באריתראים, 80% מהבריטים בפקיסטנים ומהצרפתים באלג'יראים - תחשוב לאן יגיע גלגלית, חברתית, ומשטרית ! אבל זה יכול לעבוד כמה שניה עשורים - גם בקנה מידה עולמי 1.6 לאשה יביא מיד לרווחה והקלה, כמו באירופה, ואחרי 30 שנה, סרצב מתגבר למצוקה (הזקנים לפנסיה ומיית וצעירים אין. נניח שיש רק זוג אחד בעולם - בשנות העבודה המועילות אין לו ילדים והכסף הולך להשקעות ורווחה - בשנות הזיקנה הכל מתפרק. רבל ילדים זה לא חישוב כלכלי אלא שאלה של אופטימיות מול פסימיות - של תחושה שיהיה טוב (גם אם מזוייפת) מול תחושה של יהיה רע - זה סוגיה חברתית פסיכולוגית והכלכלה צריכה לשרת את האנושות ולא ההיפך - חוץ מזה יש כל מיני אסכולות של כלכלנים וכל מיני חריגים ובסוף הרוב מסכימים שצמיחה חלשה וקטנה באוכלוסיה טובה, בעשורים קרובים, לצמיחה ולהתחדשות !

    השבמחק
  3. תתבוננו בסרטים בריטים, הסידרה The Infidel הסרט, naked attraction s01e01
    בריטניה הגדולה כבר לא של הבריטים, הלונדונים נראים כמו גן חיות, פקיסטנים הודים, כושים מוסלמים
    זו מדינה אחרת, לא המדינה שעד לפני כ 100 שנים הית ההמעצמה הגדולה בעולם ממנה החלה המהפכה התעשיתית.
    מעניין אם ילדים זו המלחמה האישית בין פסימיות לאופטימיות, אני כנראה היתי פסימי כל חיי, כנראה הדור המודרני פסימי, או אולי הוא חושב שהחיים טובים מדי מכדי לקלקל אותם עם ילדים.

    השבמחק
  4. הרכבת התחתית של לונדון, המדינה שהמציאה את הנימוס, עמוסה בזרים ואיש לא מציע לפנסיונר את מקום הישיבה

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-3951998/What-disgrace-Elderly-man-walking-stick-left-stand-packed-train-not-single-commuter-offers-seat.html

    השבמחק
  5. דני

    אבי שמחון מסביר בהרחה את הפרדוקס הישראלי, אייך כל הנתונים של הצמיחה הישראלית מראים על מצב טוב ואפי' טוב מאוד והנה אנו דורכים במקום בהOECD(מקום העשרים ומטה ממדינות המפותחות)

    ההסבר בקצרה היא שבחברה שיש שם הרבה ילודה בעצם אף פעם לא גומרת להוציא הון על בנית המדינה, כלומר תמיד צריך עוד כבישים ועוד בתי חינוך ועוד דיור וכו' וכו' וכו'
    מה שאין כן שבמערב שההולדה היא 1,8 ששם המדינה לא צריכה להשקיע יותר בבנית המדינה.

    אגב: אהבתי מאוד מה שאמרת שהכלכלה צריך לשרת את האנושות ולא ההפך. למשל כל הכלכלניים לא חושבים כך. הם חושבים שכלכלה זאת מדע ולכן אין להתווכח עם המדע. אם היית אפשרות לאבי וחבר מרעיו לסרס את החרדים ואת הערבים והפעם גם את האימה החילונית כי מולידה גם הרבה כנ"ל ?! הוא היה עושה את זה בשם המדע בכיף !!

    השבמחק
  6. שלום חבר נפגעתי ושבורת לב כאשר קרתה בעיה גדולה מאוד ביני לבין בעלי לפני שבעה חודשים בנישואיי. כל כך נורא שהוא לקח את התיק לבית המשפט לגירושין. הוא אמר שהוא לעולם לא רוצה להישאר איתי שוב ושהוא כבר לא אוהב אותי. אז הוא ארז מהבית וגרם לי ולילדי לעבור כאבים עזים. ניסיתי בכל האמצעים האפשריים להחזיר אותו, אחרי הרבה תחנונים, אך ללא הועיל. והוא אישר שקיבל החלטה ולא רצה לראות אותי שוב. אז ערב אחד, בדרכי חזרה מהעבודה, פגשתי את חברתי הוותיקה שחיפשה את בעלי. אז הסברתי לו הכל, אז הוא אמר לי שהדרך היחידה שבה אוכל להחזיר את בעלי היא לבקר אצל זורק כישוף, כי הוא באמת עשה את זה גם. אז מעולם לא האמנתי בקסם, אבל לא הייתה לי ברירה אלא למלא אחר עצתו. לאחר מכן הוא נתן לי את כתובת האימייל של זורק הכישוף שהוא ביקר. ד"ר אלאבה. למחרת בבוקר שלחתי מייל לכתובת שהוא נתן לי, ומטיל הכישוף הבטיח לי שאחזיר את בעלי ליומיים הקרובים. איזו אמירה מדהימה!! אף פעם לא האמנתי, אז הוא דיבר איתי ואמר לי כל מה שאני צריך לעשות. ואז אני עושה אותם בלי עלייה, אז ביומיים הבאים, באופן מפתיע, בעלי שלא התקשר אליי ב-7 החודשים האחרונים התקשר אליי להודיע ​​לי שהוא חוזר. כל כך מדהים !! אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדיי. ואז מאותו יום הקשר בינינו היה חזק יותר מבעבר, בעזרתו של זורק קסמים נהדר. אז, אני אמליץ לך אם יש לך בעיות, צור קשר עם ד"ר אלאבה במייל: dralaba3000@gmail.com או צור איתו קשר בוואטסאפ וב-Viber עם המספר הזה: +1(425) 477-2744.......

    השבמחק