יום שני, 16 במאי 2016

הגזענות - אולי נלמד מאירופה ?

פעם כשהיו מאשימים אותנו בכל מיני סוגים של "פשעי מלחמה" ו"העולם" היה "מתעלם" ממעשים חמורים פי כמה וכמה בהרבה מקומות אחרים בתבל, התשובה הניצחת של הטהרנים הייתה שברור שאנחנו לא יכולים "להשוות" את עצמנו לפקיסטן, סודן, סין או העולם הערבי - נקודת היחוס שלנו, כך הטהרנים, צריכה להיות המעוז של זכויות האדם - אירופה. אנחנו אמורים, במזה"ת, להיות "אירופאים" לשיטתם. כבר בקביעה הזו יש התנשאות הקובעת שרוב האנושות לא יכולה לייצג את מה שאירופה מייצגת, אזכיר זו אירופה שהרגה 100 מיליון בני אדם ב 31 שנים, מאוגוסט 1914 עד מאי 1945.  כמובן כשאמרו אירופה לא התכוונו לרוסיה, אוקראינה, מולדבה או רומניה - אירופה זו  בעיקר "אירופה המערבית".


אפילו נקבל שאירופה היא מקודת היחוס שלנו, גם בה כינן ומכנן חיידק הגיזענות מחכה להתפרץ בעיתות של מחלה, מתח נפשי ועייפות והוא אכן מתפרץ .  בגרמניה ובאוסטריה מפגינים מאות אלפים "לא רוצים מוסלמים" וקצב הצתת מרכזי הקליטה למהגרים רק גובר, בדנמרק, שככלל לא מקבלת הגירה, מחרימים למי שכן מתקבל את התכשיטים והרכוש כדי לממן את "קליטתם" בדנמרק. במעוז הליברליות האירופי, שבדיה, מסתובבים "חייליו של אודין" להגן על בנות שבדיה מאונס והטרדות מיניות - כמובן מפני המהגרים "המוסלמים". גם שם הצתת "מעונות" של מוסלמים חוזרת על עצמה. כמעט בכל מדינות אירופה (לא ברור לי מה קורה בפורטוגל למשל ) יש זינוק חד בתמיכה במיפלגות הימין ובשוליו במיפלגות נאו נאציות.   רק אתמולך הזהירה ראש שרותי הביטחון הנורבגיים שאירופה עומדת בפני תסיסה חברתית חמורה ביגלל ההגירה "המוסלמית".  ארצות אחרות כמו הונגריה ופולניה הודיעו שאינן מוכנות לקבל "ולו מהגר אחד" ועוד, ועוד ו...


בארה"ב, שעדיין לא שטופה בגל של הגירה מוסלמית אלא בהגירה לטינית - הם - הלטינים - הפכו למגדיר הליברליות וההכלה של החברה האמריקאית - יש המקבלים אותם ויש רבים הדוחים אותם. במדינות הדרום השמרן מתגברת החקיקה נגד "נשואים חד-מיניים" ובשנים 2014-15 שטף את ארה"ב גל של מהומות גזעיות בין שחורים למישטרה, שהתמקדו בעיירה פרגוסון במיזורי, על רקע הטענה ששוטרי ארה"ב ממהרים לירות בשחורים מבלי להענש על כך. באותה מדינה מכריז מועמד לנשיאות, דונלד טראמפ, שארצו תהיה סגורה ל"מוסלמים", לא לכולם, ראש עירית לונדון צדיק חאן ושכמותו הם יוצא מהכלל. למי נשווה את ישראל היום ? כשאירופה גרועה ממנה פי כמה וארה"ב לעולם לא באמת השתחררה מאפליית השחורים למרות הנשיא אובאמה ולמרות מאמציה הכנים בדרך כלל. אולי במקום לנסות להיות "אירופאים" שהם ינסו להיות "ישראלים".  


אני מניח שמקובל על כולם שגם לישראלים מותר להיות סתם "בני אדם". המשמעות של להיות "בן אדם" היא שאחרי 100 שנות מאבק ומלחמה בין יהודים לערבים זה בלתי נימנע שלא יווצר מתח ופחד בין העמים. כשאנחנו חווים כל הזמן מה הערבים במזה"ת מעוללים אחד לשני זה בלתי נימנע שלא נפחד קצת יותר. הפחד אינו יועץ טוב אבל הוא הכי נורמלי שיש ושמשפיע על כל חברה בעולם. למרות זאת יש בישראל מאמץ כנה לשלב ערבים בחברה הישראלית. למרות פרשת המיכרז בעפולה גרים בישראל מאות אלפי ערבים בישובים כביכול יהודיים - בנצרת עלית, טבריה ועפולה, בחדרה נתניה ובאר שבע, במעלות או נהריה ולא מניתי את השכונות היהודיות בערים המעורבות. ספק אם יש עשר משפחות יהודיות שגרות בסכנין, אום אל פאחם  או תל שבע בנגב. ערבים רבים מחזיקים עסקים במרכזי ישוב יהודיים - כמה עסקים יהודים יש בעראבה ? - הערבים משתלבים מצויין ברפואה הישראלית, בפרקליטות ומערבת המישפט ובחלק מהשרותים הסוציאלים. האונברסיטאות בישראל מלאים בסטודנטים ערביים שיש להם חרות, המנוצלת לא פעם לרעה מבחינת היחסים בין העמים, לפגוע ברוב היהודי, לבטא את עצמם פוליטית וכך גם בכנסת. לאחרונה גובר המאמץ לגייס ערבים מוסלמים למישטרה, לשרות לאומי ולמינהל הציבורי בכלל ומי שמשתדל לעכב את התהליך זה ההנהגה הפוליטית של ערביי ישראל שמא יש בכך הכרה במדינת ישראל היהודית .


אז נכון יש אצלנו תופעות של שינאת ערבים והדרתם - אף חברה בעולם לא הייתה מצליחה לטייח 100 שנות מאבק כאילו אינם ולא היו. אף חברה, לא רק כאן אלא גם באירופה הרחוקה יותר, לא מצליחה להעלים לחלוטין את הפחד ממה שהערבים מעוללים אחד לשני  והחשש שהדברים יכולים להקצין עוד יותר. התמונה הכללית, הלא מושלמת, היא שלממרות גילויי הגיזענות בתוכנו אין לנו למי להשוות - להיפך - אולי אירופה צריכה ללמוד מאיתנו .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה