יום שני, 25 באפריל 2016

איך שגלגל מתהפך !!!

בחודש יולי 2001, סה"כ חודשיים לפני פיגוע התאומים, שלש שנים לאחר הפיגועים בקניה וטנזניה באוגוסט 1998 ותשעה חודשים לאחר הפיגוע, בסירת תופת, במשחתת קול במפרץ עדן, באוקטובר 2000 , פיגועים שכבר היו מזוהים עם אל קאעידה, כשאוסאמה בן לאדן כבר היה המבוקש מס 1 ברשימת המבוקשים של ה FBI, שכב אותו אוסאמה בן לאדן בבית החולים האמריקאי  בדובאי כדי לעבור ניתוח. באופן מפליא במקום לעצור אותו ולתחקר אותו כמחבל מבוקש הוא קיבל ביקור של שני סוכני סי.איי.אי בחדר חוליו בבית החולים, אחד מהם ראש התחנה המקומית של הסי.איי.אי, לפגישה שתוארה בדו"ח ועדת החקירה לפיגועי התאומים לאחר ה 9/11 , כסוג של מו"מ. אחרי הכל אוסאמה בן לאדן, לשעבר קצין מודיעין סעודי, היה אחד המגייסים של "ג'יהאדיסטים" למילחמה נגד הרוסים באפגניסטן בשנות השמונים במיזם חובק עולם, בהובלה אמריקאית ושותפות פקיסטנית-סעודית, לגייס פנאטים מוסלמים, פליטי הטבח בחמה, סוריה ב 03/1982 ופליטי הדיכוי המצרי בעיקבות רצח סאדאת באוקטובר 1981 ונוספים למלחמה ברוסים.  כמו שקורה מפעם לפעם בעולם הצללים אוסאמה עצמו התלהב מרעיון הג'יהאד, החליף צד והפך את השולחן על ארה"ב וסעודיה מולדתו.


יום לפני פיגוע התאומים, רק יום אחד, עזב אוסאמה בן לאדן, המבוקש מס 1 בארה"ב, את בית החולים הצבאי הפקיסטני ברוואלפינדי, שם עבר דיאליזה, ונעלם ברחבי אפגניסטן.


בקיץ 2000 העביר ראש המודיעין הצבאי הפקיסטני הגנרל מחמוד אחמד בנוכחות סוכן ה MI6, המודיעין הבריטי, שבגד והחליף צד, אחמד עומר סעיד שייח,  100,000$ למוחמד עטא, מוביל ומפקד המיבצע להפלת התאומים. אחמד עומר סעיד שייח היה גם מעורפי העיתונאי דניאל פרל בקראצי, ב ראשון לפברואר 2002, שעסק בתחקיר אודות הקשרים בין המודיעין הפקיסטני, אל-קאעידה ופיגוע התאומים


חאליד שייח מוחמד, הוגה ומנהל פרויקט ה"תאומים", שהייה מוכר לשילטונות הקטאריים והכוויתים כטרוריסט, אירגן את המבצע מסידרה של "בתים בטוחים", בחסות המודיעין הפקיסטני, בקראצי, פקיסטן. באחד הבתים האלה הוא גם נילכד בראשון למרץ 2003, יחד עם "גיזבר" הפרויקט מוסטפה אל-חוושאווי, לאחר לחץ אמריקאי על שילטונות פקיסטן.


גם המודיעין הסעודי, המוסד והמודיעין הגרמני הזהירו את ארה"ב לפני הפיגוע בתאומים על פיגוע ענק שמתוכנן בארה"ב. הם נקבו בשמות של ארבעה מהחוטפים. סיבה מספקת לשים אותם תחת מעקב, לתשאל אותם ו/או"למצוא" סיבה טכנית להפסיק את שהותם בארה"ב.


כשבודקים בדו"ח הסודי בן 28 העמודים שלא התפרסם ממסקנות ועדת החקירה לפיגועי ה 9/11 בארה"ב יתכן ואפשר לגלות עיקבות לסעודיה, וודאי שיש שפע של עדויות על המעורבות הפקיסטנית המימסדית בפיגוע, כניראה לא מתוך ידיעה מראש לאן הדברים מובילים, אבל בעיקר יש בדו"ח עדות מדהימה לקיבעון, חוסר היעילות והסירוס המחשבתי של מערכת המודיעין האמריקאי. אגב סירוס שארה"ב טרם החלימה ממנו.


לכן הסיבה שארה"ב  ניטפלת לסעודיה לא קשורה בניבכי הדו"ח שמעיד על ארה"ב במונים יותר מאשר על סעודיה, אלא לעובדה שארה"ב פשוט נוטשת את ערב הסעודית וגם מזהירה אותה לא לעשות גלים.  מידידות קרובות סעודיה וארה"ב הפכו ליריבות.

לראשונה במאה השנים האחרונות אין כוח מעצמתי עולמי שעומד או יעמוד מאחורי הסונים במזה"ת ויהיו לכך השלכות אסטרטגיות עצומות שעדיין קשה מאד להעריך. סעודיה לפחות מכריזה היום על "חזון 2030" לגמול אותה מתלות בנפט. ומה איתנו ? ניראה שאנחנו זוכים מההפקר !!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה