יום רביעי, 17 בפברואר 2016

אמאל'ה הצונאמי התהפך !!

זה זמן רב, כמעט בכל הזדמנות, מזכירים לנו אנשי האליטות האבודות, אלו ששכחו לעדכן את היומן, שהנה ממש מעבר לפינה מחכה לישראל מה שהם כינו "צונאמי מדיני". אז יהיה ממש רע כשמחרימי ישראל לסוגיהם יתאמו עצמם למהלכים מדיניים שאבו מאזן מכין לנו. בשטח היו סימנים מדאיגים רבים שחיזקו את "רוח הצונאמי" המפחידה. האיחוד האירופי קיבל החלטה לסמן, לא להחרים, מוצרים מעבר לקו הירוק ואיתם, יש מאין, נזכרו בארה"ב בחוק סימון דומה מ 1994, ספיח ל"רוח אוסלו", לסמן מוצרים שמעבר לקו הירוק.  צרפת יצאה ביוזמה שהיא למעשה אולטימטום לחייב את ישראל, באמצעות מועה"ב, לסגת לתחומי 67 בתוך 18 חודש ללא פתרונות, ללא הסכם וללא סידורי ביטחון ולקינוח קיבל הפרלמנט האירופי החלטה שכל ההסכמים עם ישראל יחולו רק על זו שבגבולות 67. ההחלטה לא מחייבת אף מדינה באיחוד אלא רק את מוסדות האיחוד ככאלה.  היה מקום לדאגה וחשש מהעמדה המדינית של ארה"ב היה והיוזמה הצרפתית תגיע לבסוף למועה"ב.

לי אישית ההתעסקות בסכסוך בינינו לפלשתינים בעת הזאת ניראתה תמוהה והעידה על טירוף מערכות. בזמן שכל המזה"ת מתפורר, כשכל המסגרות המדיניות נעלמו או בסכנה קיומית, כשהאסון ההומניטרי האזורי הוא בממדים אפוקליפטיים והמערכות האירופיות - אמנת שנגן, היורו והרב תרבותיות קורסות לכדי חשש מאלימות פנימית רחבת היקף באירופה עצמה - שעדיין משקיעים הון פוליטי בנושא שלא משפיע על אף אחת מהבעיות המרכזיות ואפילו המישניות בעולם. ניראה לי הזוי שדווקא כעת כשהאוכלוסיה הפלשתינית היא עדיין הבטוחה והמוגנת, טקטית, אסטרטגית וכלכלית מצד אחד, בזכות עוצמתה של ישראל, וחסרת כושר משילות מצד שני כפי שהוכח אין ספור פעמים, מתעקשים גורמים בעולם לטלטל אותה דווקא עכשיו למחוזות מסוכנים של חוסר משילות, זוועות סוריה ואנרכיה, כפי שקורה בכל האזור היה, למשל, שהיוזמה הצרפתית תצליח. לנו זה איום קשה לפלשתינים איום הישרדותי קיומי שממנו אין תקומה.

אבל מסתבר שהצונאמי התגלגל ממש הפוך. בראשיתת ינואר האחרון שילמה ממשלת ספרד פיצויים לאונ' אריאל בסף 70,000$ על חרם משנת 2009 לאחר שנאלצה להודות בבית המשפט שהחרם היה לא חוקי. צרפת, זו שהייתה פעילה בסימון מוצרים, חוקקה כבר ב 10/2015 חוק האוסר להחרים מוצרים מישראל והיום, ממש היום, נכנסה לתוקף תקנה של עיריית פריז שאסור לחסידי החרם ( BDS ) להפגין במיבנים ציבוריים שהם רכוש העיריה. ביום שישי האחרון 12/02/2016 ניפגשה פרדריקה מוגריני, נציבת החוץ של האיחוד האירופי, עם ראש הממשלה שלנו בכוונה מוצהרת ליישר את ההדורים - בין השאר הצהירה הנציבה שכל ההחלטות האירופיות בנושא הגבולות והחרם לא מחייבים בכל הסכם סופי עם הפלשתינים ועוד הצהירה הנציבה שאירופה "תלחם" בכל חרם על ישראל, שאירופה מעוניינת ביחסים כלכליים טובים עם ישראל החשובים מאד לאירופה.  גם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הצהירה אתמול יום שלישי שגרמניה נגד חרם על ישראל ויותר מכך - שהיא תלחם בחרם. זאת בצד הצהרה זהזמן לא כשר לצעדים דרמטיים בסכסוך עם הפלשתינים. היום בבוקר מתפרסמים בבריטניה שורה של תקנות האוסרות להחרים מוצרים, בהם גם מתוצרת ישראל והשטחים, על רקע פוליטי תוך הפעלת לחץ על הצרכנים.  אין ספק - נושא החרם הכלכלי נגד ישראל נמצא תחת צונאמי מדיני ענק והופך ללא לגיטימי בקרב ההנהגות הפוליטיות המרכזיות באירופה ובעולם.  

יתר על כן כרגע יש לישראל הסכמים עם יפן, הודו וגרמניה על שיתוף פעולה בנושא לוחמת סייבר. עם יפן יש אפילו מרכז מיבצעים משותף. כאשר הכלכלות השלישית בעולם (יפן), הרביעית (הודו) והחמישית (גרמניה) רואים בישראל שותפה ובת ברית באחד מהממדים המרכזיים לפעילות הכלכלית והצבאית בעולם בעתיד - מימד הקיברנטיקה והסייבר -  משקלה הבין לאומי של ישראל עולה מאד. למותר לציין שאין אף מדינה ערבית שיש לה מה להציע בתחום תעשיית התקשורת והמידע ונפט יש היום ממילא בשפע ובמחירי ריצפה.  לזה יש להוסיף שכרגע ישראל היא המדינה היחידה באזור שמקיימת הבנות צבאיות מורכבות עם רוסיה ושיתוף טכנולוגי צבאי בו זמנית עם ארה"ב ושבניגוד כמעט לכל העולם היא מצליחה להימנע ממעורבות  בסוריה שבה מתחוללת כעת מלחמת עולם בזעיר אנפין.  רק לפני שבועיים חתמו ישראל, יוון וקפריסין על שיתוף פעולה אסטרטגי סביב מתווה הגז ולישראל גוש תומכות ממזרח אירופה שביכולן להשפיע על כל החלטה של האיחוד האירופי לפחות בחומרת הניסוח ובדרגת המחויבות שלו. המצב בסוריה כה נפיץ שלישראל היציבה והחזקה יש משמעות אסטרטגית עצומה בשיקולי המעורבים.  

לכן לסיכום - כן !! המציאות מתחילה לחלחל במערכות העולמיות  והצונאמי המדיני הגועש בעולם שוטף את ה BDS ולא את ישראל. הצונאמי התבלבל ומתגלגל הפוך .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה