יום רביעי, 16 בספטמבר 2015

הרע, הצבוע והמטומטם

הרע .


האיש הרע באמת של השנה היוצאת הוא טאייפ ארדואן נשיא תורכיה. כנשיא תפקידו יצוגי, סימלי ואמור להיות מאחד (כמו אצלנו) . בפועל ידו בכל והיות והסכם השלום עם הכורדים לא הניב תמיכה כורדית בפרלמנט להפוך אותו לנשיא בצועי כל יכול הוא חידש את המלחמה בכורדים כדי לפחות לגייס את הלאומנים התורכיים לצידו. כדי לרתק ולהעסיק את דעת הקהל האירופית שיחרר טאייפ ארדואן כ 2 מיליון פליטים מסוריה, שעד כה היו מסוגרים במחנות פליטים במזרח תורכיה  ואפשר להם לנוע בגל ענק לאירופה, נקמה לאיחוד שסירב לקבל אותו ועוד עלול לדאוג "לזכויות האדם" הכורדי כמו לזה הפלשתיני. הוא הנשיא שלמעשה איפשר למדינה האסלאמית להיות מה שהיא על ידי מכירת הנפט שלה בחו"ל תוך גזירת קופון שמן לתורכיה, לעצמו ומשפחתו וגם איפשר מעבר עשרות אלפי מתנדבים מוסלמיים לדאע"ש דרך תורכיה. ארדואן ניסה להסוות את מילחמתו בכורדים כמלחמה בדאע"ש. צאלח ערורי מהחמאס הפעיל מתורכיה רשתות טרור גם נגדנו בישראל וגם נגד הרשות הפלשתינית. רק אתמול פשטה המשטרה התורכית על מערכת עיתון שמתחה עליו ביקורת, על מערכת עיתון נוספת שפירסמה תמונה מלעיגה על ארדואן מצלם את עצמו בסלפי, ראש הממשלה הגיש תביעה נגד עיתונאית שבטוויטר "העליבה אותו" ועיתונאי בלגי נעצר במזרח תורכיה כי הוא בא לסקר את המלחמה בכורדים. תורכיה מחזיקה בשיא עולמי יחסי של מעצר עייתונאים. העיר הכורדית ציזר, על משולש הגבולות סוריה, תורכיה, עיראק נמצאת תחת מצור ואיש בעולם, חוץ מהכורדים, לא מתלונן על "ענישה קולקטיבית" - יש להם צרות רבות פי מאה עם הפליטים שתורכיה שילחה בהם.


כבר כתבתי שלשאיפותיו אין גבול, לשיטותיו אין גבול ולנושא הציניות הוא יכול ללמד את כולם (מי שעוד חושב על חידוש היחסים). רק שישראל לא עושה דבר לגזור גזרה שווה בין הפלשתינים לכורדים, בין זכויות האדם כאן ושם ובין "עונש קולקטיבי" שלהם מותר ולנו אסור. גם אנחנו, כמו רוב העולם, חוששים מתורכיה וגם אנחנו, עם ההסיטוריה היהודית שלנו, העדפנו לשכוח את הג'נוסייד הארמני. כבר כתבתי כאן בשלהי 2012 שארדואן הוא מחרחר המלחמה האזורי ואנחנו בישראל על תקן "הרוב הדומם".


הצבוע .


הצבוע הוא האיחוד האירופי כתופעה. זה ארבע וחצי שנים מתפרק האזור בשפיכות דמים נוראה. אין מדינה חסינה, עדיין נותרו איים של יציבות שעל כולם מוטל סימן שאלה ענק. צונאמי ענק של פליטים בורח מהאזור כמעט ללא כלום ואוכלוסיות שלמות נמצאות בסכנת הכחדה, בעיקר נוצרים אך גם שיעים במובלעותיהם - מיליונים התרכזו בתורכיה, לבנון וירדן במחנות זמניים. מה חשבו להם באירופה הכל כך קרובה והכל כך נגישה - שהם ישארו מחוץ לתמונה.  כדי לצאת ידי חובתם שיגרו המערב ואירופה מפעם לפעם סיוע מיזערי למדינות שהנטל נפל עליהם - בעיקר ירדן ולבנון - במחנות הפליטים התפתחו כנופיות פשע, סחר בנערות למין ושאר מרעין בישין ואירופה עסקה במשבר באוקראינה, במשבר הכלכלי ביוון שדחק את הקץ ולא פתר דבר וגם בסימון מוצרי התנחלויות ו"שלום" עם הפלשתינים. בעוד נמצא לאירופה 86 מיליארד דולר לחלץ את עצלני יוון ממשבר מיידי, לא נימצא כדי 10 אחוז מהכסף כדי לנסות ולסייע בפיתרון בעיית הפליטים בהכשרה מיקצועית, קליטתם המדורגת במקומות אחרים בעולם, למשל דרום אמריקה, אינדונזיה, המיפרציות ועוד. לא שהבעיה לא הייתה ידועה, היה גם ברור ש"הסטטוס קוו (של בעיית הפליטים הערביים) לא יכול להימשך - הם העדיפו לעסוק בסטטוס קוו בינינו לפלשתינים. באותה תקופה תוקצבו הפליטים הפלשתינים מעל ל 4.5 $ מיליארד (לפי תקציב אונר"א ל 2010, בפועל הרבה יותר))  - עכשיו כשהרוע חבר לצביעות, מפרקים הפליטים בשיטתיות את אבני היסוד של השוק האירופי, אמנת שנגן וחופש התנועה, מרות האיחוד האירופי על מדינותיו וריבונותן - יש מחיר לצביעות והוא משולם בריבית קצוצה.


המטומטם .


מאז עלה הנשיא אובאמה לשילטון הוא עסק באופן שיטתי בהשלכת בני בריתה של ארה"ב במזה"ת מעבר לגב - ( זיין אל-עבאדין מתוניסיה, חוסני מובארק ממצרים, מועמר קדאיפי מלוב, עלי עבדאללה צאלח מתימן, נורי אל-מאליכי מעיראק), בהרס שיטתי של מארגי הכוח והבריתות  במזה"ת,  בסילוקם מעמדות הכוח של כל מי שכן יכלו להתמודד עם המצב, המלאכותי ביסודו, של המזה"ת בשאיפה ש"כוחות מוסלמים מתונים" ימלאו את החלל שיצר - לא שהיו סימנים בשטח או ניסיון היסטורי.  וואקום פוליטי כזה גדול, באזור שמעולם לא הגדיר את עצמו (ראה רוב אפריקה),  כזה אלים, ללא שום מסורת דמוקרטית ועם מסורת מוסלמית עזה ויריבות סונית שיעית היסטורית לא יכול להוביל אלא לקריסה מוחלטת . כעת כשרוסיה בונה מאחז בלטקיה  מתלוננת ארה"ב שרוסיה תאריך עוד יותר את המלחמה בסוריה. לא שניראה למלחמה סוף .כל שהוא ולא שארה"ב עשתה משהו לקצר אותה עד כה - להיפך - בהסכם השמדת הגז הסורי נתנה ארה"ב צינור נשימה לאסאד לקיים את ממשלו ולעוד מאות אלפי הרוגים. לא שאובאמה עצמו טיפש אבל ההוויה המנטלית ותפיסות היסוד של ממשלו הפכו את וושינגטון בעיני כרגע ל"מטומטם" העולמי.  וכולם: הרע הצבוע והמטומטם חברו אחד לשני במזה"ת.

אגב לרגל הגדרת "המטומטם" העולמי קצת על מחוז ירושלים של המשטרה - חגי תשרי מועדים לפורענות מאז ומתמיד. כןלם חיכו בדריכות ל"הפתעת ספטמבר" של אבו מאזן לקראת כינוס העצרת הכללית של האו"מ בסוף החודש ושיטת הפעולה של הפלשתינים בהר הבית חוזרת על עצמה בדיקנות - נישארים ללון בלילה בהר הבית, צוברים זיקוקים, אבנים ומוטות וחוסמים בבוקר. אז איך זה שדיון החרום התקיים רק אתמול ולא לפני חודש ואיך, כשדפוס הפעולה של הפלשתינים חוזר על עצמו בדיקנות הוא ממשיך לחזור על עצמו ?- התשובה נמצאת במצעד הגאווה - פיקוד שבעליל לא מצליח להתמודד עם האירועים, קצינים מהסוג שהודחו בעיקבות מצעד הגאווה ושר לביטחון פנים שמשאיר חלל פיקודי בצמרת המישטרה .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה