יום שלישי, 3 במרץ 2015

הנוף החדש של השקר

אתמול קראתי את אחד המשפטים המטומטמים שאני זוכר אי פעם "מרגיש שיש מזימה מאורגנת של ממשלות ישראל להרוג אנשים" אמר מנהל המיון בבית החולים שיבא ד"ר יעקב אור. המשפט לא נאמר בהקשר לאיזו מזימה להרוג מנהיגי חיזבאללה או חמאס, הרי גם הם אנשים, אלא הבמזימה להרוג, סתם בשביל הכיף או הכסף, אזרחים חולים במדינת ישראל.

לרגע שכחנו שבמדינת החושך של ד"ר יעקב אור  אורך החיים הוא מהגבוהים בעולם, ישראל מתחלקת בשלישיה המובילה עם יפן ופינדלנד, תמותת התינוקות מהנמוכות ביותר בעולם - אחת מעשר המדינות בעולם עם שיעור תמותת התינוקות הנמוך ביותר, פחות מברוב מוחלט של מדינות אירופה, למרות כתבות האיימים על הפגיות בישראל שגם הן מצליחות הרבה מעל השיעור העולמי בהצלת פגים,  ותחושת האופטימיות הבולטת שנחשפת בכל סקר בינ"ל מחדש.  ברור מהעובדות שמי שעומד מאחורי ה"מזימה מאורגנת להרוג אנשים" במדינת ישראל" הוא שלומיאל גמור במזימות ובארגון  אולי בכלל יש סיבה להדיח את הממשלה בבחירות כי אפילו במזימה "להרוג אנשים"  היא כישלון מוחלט.  יש כמובן גם אפשרות שלא ממשלת ישראל ניכשלה במזימתה אלא הד"ר הכבר לא מכובד יעקב אור נכשל בלשונו. אם הפיץ את הבדותה בכוונת מכוון זה גרוע עוד יותר.

מצער שבעידן של בחירות, כשבעזרת יועצי תיקשורת, יועצים אסטרטגיים, דוברים, יחצ"נים, קופירייטרים מומחי בחירות ושקרנים סתם, כשממילא השקר הופך לאמת, איש לא תוהה על מנת המישכל, האינטליגנציה החברתית או סתם היושרה של ד"ר אור. מחר כבר יהיו כתבות בעיתון כיצד הממשלה "יוזמת הרג אנשים" -  כבר היום - שבועיים לפני הבחירות התברר שבמערכת הבחירות הזו יש הכל חוץ מדבר קטן שניקרא אמת.

להזכיר לכולם כשאדם מעיד בבית משפט הוא מתחייב להגיד אמת, את כל האמת! ורק את האמת!, בלי שלשת הרכיבים האמת היא שקר.  כמעט כל הכתבות אכן נישענות על פרט אמיתי  אבל כשמדובר בכל האמת ורק באמת השקר השתלט על חיינו והאחריות היא על הפוליטיקאים כולם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה