

הטרור בצרפת הצליח לקבוע סייג שלישי לחופש הדיבור "פגיעה ברגשות הזולת". - קל יחסית להגדיר "הסתה", קצת יותר מסובך להגדיר "הפצת בהלה" אבל כמעט בלתי אפשרי לתחם "פגייעה ברגשות הזולת" - מדובר במונח הכי יחסי בעולם. הרי כל ביקורת נשכנית היא כמעט תמיד גם פוגענית בצורה כל שהיא ורגשות פגועים יש לא רק למוסלמים. אין ספק לג'יהאדיסטים יש הרבה סיבות לחייך - ברגשות שלהם כבר אסור לפגוע .
האסלאם דת של שלום - כל הפוליטקאים המערביים המובילים נזהרו מאד להגדיר את האסלאם כבעיה. חלקם, כולל הנשיא אובאמה עצמו הגדירו את האסלאם כ"דת של שלום" . בצדק יש לנהוג בזהירות בהכללת1.6 מיליארד מוסלמים תחת תווית אחת התנכרות לקהיליות מוסלמיות במערב אירופה והדחקתם לשוליים רק תחריף מאד את הבעיה. אני נימנה אל אלו החושבים שרק האסלאם מתוכו יכול להתגבר כל הרוחות הרעות של הג'יהאד המקצין ורק הוא, האסלאם, יכול להגדיר מחדש את תפקידו הציבורי, הקהילתי והמקומי. טוב יעשה המערב אם יושיט יד לאסלאם המתון באשר הוא. מצד שני צריך להתפח דיאלוג גלוי על התפקיד המערער של האסלאם בימינו - יש לזכור לא תמיד זה היה כך - פעם, בתור הזהב של ספרד, האסלאם הוביל בסובלנות, בדיאלוג בין הדתות ובקידום המדע.
אי אפשר להתעלם מכך שכמעט כל מעשי הטרור בעולם מבוצעים על ידי מוסלמים - שרוב מוחלט ממעשי ההרג והזוועה בעולם מבוצעים על ידי מוסלמים בעיקר נגד מוסלמים. שהעולם המוסלמי דוחק החוצה בכל מקום בעולם קהיליות עתיקות שחיו מאות ואלפי שנים בכפיפה ודו-קיום עם האסלאם ושמפת הזוועות וההרג בעולם דומה באופן מפתיע לפריסת האסלאם על פני כדור הארץ. הסוגיה הזו חייבת דיון גלוי בין פוליטיקאים אבל גם בין מנהיגים מוסלמים בינם לבין עצמם וובינם למנהיגים לא מוסלמיים. הדחקת הבעיה לא יכולה אלא להחמיר את המצב. מותר וצריך להגיד שיש באסלאם הרבה יסודות טובים, בעבר האסלאם הוביל את הקידמה האנושית, אבל כרגע האסלאם חולה, חולה מאד ומחלתו מדבקת. ההתכחשות לבעיות של האסלאם היא גם התכחשות לאסלאם המתון, זה שעדיין שורד, ומשאירה את הזירה כולה לאסלאם החולה, הקיצוני והאלים.
בקיצור - בסבב הנוכחי האסלאם הרדיקלי צבר עוד נקודות. העולם מתעלם מהטיהור האתני של נוצרים ומיעוטים מהמרחב המוסלמי, המערב מגדיר מחדש ומצמצם את חופש הדיבור כך "שלא יפגע ברגשות הזולת" - מי יודע היכן זה יסתיים? והאסלאם עצמו מוגדר כ"דת של שלום" שבינה לקומץ הקיצונים הג'יהאדיסטים כביכול אין דבר וחצי דבר. אין ספק שאם לאבו באקר אל-בגדדי, החליף איברהים הראשון ממוסול, יש גם חוש הומור הוא ממש כרגע מתגלגל מצחוק.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה