יום ראשון, 28 בספטמבר 2014

התחילה עקום

* השנה התחילה לא טוב. בקיץ הייתה מלחמה שעלתה הרבה כסף. שר האוצר וראש הממשלה החליטו שהציבור לא ישלם על המלחמה - את זה ישלמו הדורות הבאים. אפשר היה להבין את ההיגיון הלא אחראי לו מצב הציבור היה ממש רע - בפועל מספר היציאות לחו"ל עלה ב 17% מ 8.5 מיליון ישראלים למעל ל 10 מיליון בשנה היוצאת. בכל המדדים, כולל קניית מכוניות, מתחוללת חגיגת קניות במשק- הדיור נשאר יקר אבל זה בגלל שר האוצר שהחליט "לתקוע" את השוק בחוק מע"מ 0. כעת השאלה היא לא אם שוק הדיור יתייקר יחסית לתחילת הקדנציה של שר האוצר הנוכחי, לפני פחות משנתיים, אלא כמה הדיור יתייקר - במספר של שתי ספרות (מעל 10%) או מתחת לשתי ספרות.  אני מגדיר את זה חוצפה פופוליסטית .


*המערב יצא למלחמה חדשה נגד ערב - פעם לפני כמעט 100 שנים, ב 1916 (הסכם סייקס-פיקו), הם חילקו את המזה"ת ללא שום נציגות מקומית של תושבי האזור.   על השולחן היו מפות, סרגלים, צינורות נפט ואינטרסים קולוניאליים מעצמתיים של צרפת ובריטניה.  התושבים פשוט היו שקופים - יוק. היום, אחרי מאה שנים בקירוב, כשהעולם הערבי בועט בזעם בהיסטוריה המלאכותית והמומצאת שלו וקורא "מוות להסכם סייקס-פיקו" (סיסמת דאע"ש) יוצא אותו עולם מערבי, כולל צרפת ובריטניה,  למלחמה  חדשה כדי, בפועל, לחזור ולהנציח את התכתיבים הקולוניאליים מלפני מאה שנים - לחזור לייצר בהפצצות ובמליציות עדתיות ושיבטיות  יש מאין "עם עיראקי", "עם לבנוני" ו"עם סורי" ולבטל את העם הערבי. לא נעים לראות עיתונאי שחוט אבל עד שהערבים לא יגדירו את עצמם באופן עצמאי אין תקומה לאזור וגם לא למערב. את האסלאם הרדיקלי רק מוסלמים יכולים לבלום והמערב היה עוזר לעצמו אם היה נימנע, אחרי כל כך הרבה כישלונות עצומים ואפס הצלחות, מלנסות להנדס את האזור לצרכיהם.


* לאחרונה, מזה מספר חודשים,  מספרים מקורבים לאבו מאזן שהוא "הפסיק לחשוש". הוא כבר לא מפחד מהחמאס, ממה יגידו ברחוב הפלשתיני, איך יחשוב הקונגרס האמריקאי, מה יגיד ג'ון קרי והאם הכסף מהאיחוד האירופי ימשיך לזרום כרגיל. ממרום שנותיו הוא מבין שרובם עושים טובות לעצמם ולא לו. זה נכון גם לנו הישראלים, שלשחקנים במיגרש אין באמת הרבה אפשרויות משחק כי האלטרנטיבה לאבו מאזן, יהיו גחמותיו אשר יהיו, נחשבת גרועה יותר. היום, בגיל 79, הוא כבר חושב על ההיסטוריה. הוא לא יהיה המנהיג הפלשתיני שיכיר בריבונות יהודית על חלק מארץ ישראל ובכלל, הוא לא יהיה המנהיג הפלשתיני שבחתימת ידו יוותר על 80% ממולדתו ההיסטורית ויסיים בכך את הסכסוך עם ישראל  ואת תפקידו ההיסטורי כמנהיג של מיני מדינה וציבור מסוכסך עם עצמו שלא מאמין בו ומאמין הרבה יותר בדאע"ש ובמזרח התיכון החדש שדאע"ש מייצג, עם סיכוי עצום או לגור בגלות או לסיים בקבר לפני הזמן, לא בגללנו. . - הוא יהיה המנהיג שישא את הנס הלאה לדורות הבאים,  כבר אין לו מה להפסיד, הוא כבר לא צריך לעשות הצגות  ואת היהודים הוא ממילא מתעב מאז ומתמיד.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה