יום רביעי, 4 בדצמבר 2013

שחקן חדש בשכונה


מן המפורסמות הוא שישראל מנהלת מלחמה חשאית נמרצת נגד תוכנית הגרעין האיראנית מצד אחד ונגד קשר הטרור ואספקת הנשק מאיראן לארגונים הלוחמים בישראל. בצד חבלות מסתוריות, החדרת ווירוסים וגיוס מרגלים חוסלו גם כמה מבכירי הפיתוח הגרעיני באיראן כמו מוסטפה אחמדי רושאן שחוסל בינואר 2012 בטהראן מפצצה שהוצמדה למכוניתו, או מחמוד אל מבחוח, איש רכש הנשק של החמאס שחוסל בדובאי בינואר 2010 באמצעים רפואיים.



לאחרונה אפשר להבחין בבליל המלחמה החשאית בהתמקדות ובשיטת חיסול חדשה. ההתמקדות היא מערך הסייבר והתקשורת של זרועות הטרור והמודיעין של איראן  ושיטת החיסול היא ירי לראש, בידי מחסל מיומן, מטווח קצר כשהיעד נימצא ללא הגנה מסיבות שונות, בדרך כלל כדי להסתיר את זהותו ותפקידו האמיתי של הקורבן.

לפני חודשיים, ב 02/10/2013, נורה באיראן למוות מוג'תבא אחמדי (1), ראש מערך הסייבר באיראן,  באזור מיוער בפאתי טהראן ליד העיירה קאראג'. הוא הגיע למקום בגפו, לא מאובטח מסיבות לא ברורות (נניח להתייחדות מינית מחוץ למוסד הנישואים) ונורה מספר פעמים בראשו מטווח קצר.

אתמול, 03/12/2013 לקראת חצות נורה בבירות, ברובע הדחיה המאובטח חסן אל-לאקיס (2), בכיר חיזבאללה שעסק ברכש ופיתוח טכנולוגיות עבור החיזבאללה, כולל למשל מזל"טים מתאבדים בשלט רחוק להפעלה נגד מטרות בישראל אבל בעיקר פיתוח רשת התקשורת החסויה של החיזבאללה עם איראן. הוא עסק והוביל את שיקום רשתות התקשורת החסויות של החיזבאללה לאחר מלחמת לבנון השניה.  לאחרונה, וזה חשוב מאד לעיניינינו, חסן אל-לאקיס היה האחראי על מערך התקשורת והלוחמה האלקטרונית של הארגון  מה שמחבר אותו למוג'תבא אחמדי בעיסוק ובשיטת החיסול - מתנקש מיקצועי שיורה ישר לראש עם אקדח מצוייד במשתיק קול באותו הקטע שהיעד לא מאובטח מסיבה כלשהי.

ישראל הכחישה בתוקף כל קשר לאירוע בניגוד למיקרים דומים בעבר שבהם  מילאה פיה מים והתחמקה בטענות שונות מהכחשה גורפת של חיסול יעד כלשהו. גם איראן כבר לא מאשימה ישירות את ישראל, האשם הניצחי, אלא אירגוני ג'יהאד שונים בסוריה ולבנון הפועלים, כמובן, בשם ישראל.  חלק גדול מהארגונים הסונים המיליטנטים בלבנון אכן ניתמכים על ידי גורם זר אבל הגורם הוא סעודיה ולא ישראל.  סעודיה היא גם החשודה העיקרית בפיגוע הענק נגד שגרירות איראן בבירות ב 19/11/2013, לפני שלושה שבועות בלבד.

אפשר להגיד לכן שלא רק שיש זהות אינטרסים מתפתחת בין ישראל לסעודיה נוכח האויב המשותף, איראן וגרורותיה, אלא ששתי המדינות נלחמות בשיטות דומות. מלחמתה החשאית של ישראל  נגד איראן שירתה את האינטרס הסעודי והמאבק הסעודי נגד איראן משרת את האינטרס הישראלי. מכאן הדרך לתיאום מיבצעי חשאי היא קצרה ביותר.  אין לי מושג מי עמד מאחורי חיסול חסן אל לאקיס בבירות אתמול. אבל נוכח ההכחשה הישראלית הגורפת, שאני מאמין לה, והמיקצועיות שהופגנה שהיא מעל ליכולתו של אירגון ג'יהאדי או סלאפי קיקיוני ולא מוכר, הניחוש שסעודיה מתחילה להפשיל שרוולים  ולעשות מה שישראל עשתה עד כה, לחסל את  בכירי אויביה, הוא הניחוש הסביר ביותר בשכונה שלנו. יש האומרים שמלחמתם של צדיקים נעשית בידי אחרים ומאד יכול להיות שהצדיק, במיקרה הזה, זה מדינת ישראל והאחרים זה הערבים הסונים בראשות סעודיה. הגענו כמעט לאחרית הימים.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה