יום רביעי, 10 ביולי 2013

עובדות בבקשה!


כשניחשפה פרשת האסיר X, שלימים זוהה כבן זיגייר (בתמונה), התמלאה התקשורת בתיאורים ממדינות חשוכות על אסירים נעלמים שניבלעו במערכת הביטחון הישראלית ולא נודע כי באו אל קירבו. לימים נודע שלא היה שום קשר בין התיאורים האפלים למציאות. בן זיגייר עבר תהליך משפטי רגיל, כולל הארכות מעצר תקופתיות בפני שופט במערכת משפט בלתי תלויה, יוצג על ידי מספר עורכי דין איתם ניפגש באופן קבוע, קיבל טיפול פסיכולוגי בהשגחת עובדת סוציאלית והיה בקשר קבוע עם משפחתו בארץ ובאוסטרליה. הדבר היחיד שהכעיס גורמים שונים היה שמאסרו לא נודע ברבים לכלל הציבור, מה שלא ממש מתחייב מהחוק הישראלי. גם בזכוכית מגדלת אי אפשר למצוא פגם במעצרו של בן זיגייר, בתהליך המישפטי שעבר, בהקפדה על זכויותיו כעציר ובעידכון בני משפחתו.

בעיקבות מעשה חלמאות של הפרקליטות, לא של גוף ביטחוני אפל חסר בקרה משפטית, נחשף הציבור בארץ לדבר קיומו של עציר נוסף בבידוד ביטחוני - ניקרא לו X2. מכל מה שאנחנו יודעים אין הבדל משפטי בצורת הטיפול באלמוני החדש - X2 ובן זיגייר. ההבדל הגדול, על פי עו"ד אביגדור פלדמן המודע לפרשה, הוא שמעשיו של X2 חמורים פי כמה.  עוד בטרם ידועים לנו פרטים נוספים ברור ש X2 מטופל על ידי הפרקליטות ומיוצג על ידי עו"ד עם סיווג ביטחוני מתאים שהועמד לרשותו. אז איפה כאן בדיוק מנגנון החושך, העלמת בני אדם ושאר תיאורי אופל שלי ממש לא ברור מהיכן נילקחו ומה הקשר שלהם לעובדות. 

יש בישראל כ 17000 אסירים ועוד כמה מאות עצירים וניראה לי לגמרי בפרופורציה וסביר ש 2 מתוכם, יש שיאמרו רק 2, עברו עבירות כאלו שעצם הידיעה על מעצרם יכולה לחבל בביטחון המדינה. הרי אי אפשר להכחיש שישראל נתונה במלחמה חשאית מורכבת  עם הסביבה העויינת שבתוכה אנחנו חיים ושהמלחמה החשאית היא בעיקר מלחמה סביב מידע, איסופו והבנתו. אני מניח שלו שם העציר היה מפורסם בפומבי הרי תוך זמן קצר היתה התקשורת חושפת את תמונתו, מגלה היכן פעל ואולי גם תחת איזה כיסוי פעל ומכאן הדרך לחשיפת רשתות מידע, סוכנים פעילים  וסוג המידע שנאסף היא קצרה ביותר. במיקרה הרע אך הסביר חשיפת שם העציר עלולה לסכן  חיי סוכנים ומשת"פים הפועלים למעננו במקומות מסוכנים שאיש, מאלו המתנפלים על פרשת העציר X2, לא ממש מוטרד ודואג לזכויותיהם ולביטחונם - במיקרה הפחות גרוע יאתר האויב את הפירצה המודיעינית, יחסום אותה, ויעשה שינויים מתבקשים כדי שהמידע שכבר נאסף לא יהיה רלבנטי יותר ובכך ישים לאל שנים של עבודה מודיעינית מסוכנת והשקעות עתק. בסך השיקולים לי לא ברורה מה הבעיה כל עוד לא ניפגעו זכויותיו של העציר להגנה מישפטית מלאה ומעצרו מתקיים בהתאםי החוק בישראל. הרי איש לא טען שהעצירים X הועלמו ממערכת המשפט, מהפרקליטות או לא זכו לייצוג משפטי מהשורה הראשונה. 

קשה לי להתנתק מהרושם שהתנפלות גורמים מסויימים על המיקרה כמוכיח שישראל היא משטר אפל תמיד חשבו כך גם לפני המיקרה והוא סיפק להם עוד טוענה - וודאי שלא עוד הוכחה. לגבי העובדות היבשות והאיזונים הנידרשים כבר כתבתי כאן שמי שיש לו דעות כל כך ניחרצות וודאי לא זקוק לעובדות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה