יום רביעי, 2 בינואר 2013

פיקוח נפש דוחה...

פיקוח נפש דוחה שבת זה כלל המוסר הבסיסי ביהדות, בצד ואהבת לרעך כמוך. פיקוח נפש לא רק דוחה שבת הוא גם דוחה הרבה דברים בחיים וכבר מהתורה ברור שלמלחמת מצווה להגנה על הבית הולך גם חתן בחופתו.. אצל ש"ס הגנה על מדינת הלאום של העם היהודי זה מבחינת חילול השם כי לצורך העיניין צריך להפסיק ללמוד תורה לתקופת מה בחיים. לצאת למערכת בחירות ולהלל את ש"ס במצוות הרב עובדיה זה "מלחמת מצווה" ממש, למענה מותר ואפילו חייבים לבטל תורה.

לא רק עולם המושגים של הסולידריות לעם ישראל מצריך תיקון עמוק. ש"ס משתיתה את הקמפיין שלה על הסתה עדתית, העמקת תחושות הקיפוח ודה לגימציה למי שלא ספרדי. אריה דרעי, לפני שחזר לש"ס, דיבר על הקמת מיפלגה חברתית רב עדתית, מיפלגה שתגן על החלשים באשר הם, תיפעל לפיוס ביו עדתי ובין חרדים לחילוניים ותעסוק בקירוב לבבות. ההובלה של אריה דרעי בש"ס חשפה את גודל הבלוף. היום הוא מוביל בש"ס קו של בידול, עימות, הנצחת הקיפוח והאשמת האחרים. אישית סלחתי לאריה דרעי על עברו הפלילי מבחינת מעידה חד פעמית. אריה דרעי המבוגר יותר ניראה כדמגוג מסית עדתי שפועל להנצחת הבידול והקיפוח כדי להנציח את כוחה הפוליטי של ש"ס ועל כך אינו ראוי לסליחה.

בעימות בינו ליאיר לפיד אצל ניסים משעל ביום חמישי האחרון הטיח בו יאיר לפיד "למה הבן שלי צריך להתגייס והבן שלך לא". אריה דרעי ענה בסיבובים מסביב לנושא. הוא סיפר על כמות המתגייסים לנח"ל החרדי והאשים את צה"ל שאין יותר מתגייסים. הוא סיפר על תרומת החרדים לשימור עם ישראל בגולה לאורך שנות הגלות אבל תשובה ישירה הוא לא נתן. בגלות, להזכיר לאריה דרעי, לא הייתה לנו אלא העוצמה הרוחנית לשרוד את הדורות. היום יש חשיבות רבה לעוצמה הרוחנית אבל יש לנו גם ממלכתיות וגם עוצמה צבאית למנוע את מעשי הטבח הבלתי פוסקים לאורך הדורות. העיניין הוא ששרות בצבא לא צריך לבטל לימוד תורה. זה לא הפכים סותרים אלא קצוות משלימים. תמיד גרסתי שהמדינה צריכה לממן קבוצה מצומצמת של מוכשרים שתורתם תהיה אומנותם. כל היתר משרתים את מנגנון הקיפוח המובנה של ש"ס כדי שש"ס תוכל גם בעוד עשר שנים למנף את הקיפוח. הם לא לבד - גם הפלשתינים עuשים הון פוליטי מהנצחת הפליטות והקיפוח. אם יש דבר שאני מייחל לו בבחירות הקרובות שהממשלה לא תהיה תלויה בש"ס. אין לי בעיה עם שותפות של ש"ס בממשלה - יש לי בעיה עם תלות של הממשלה בש"ס. זה בעיקר תלוי בחזון ובצדק החברתי שהבוחרים שואפים עליו ביום שיש ביכולתם להשפיע - בבחירות.

פני הדור
 


האמצעי הכי יעיל למיגור שחיתות, בין אם היא פלילית בהתאם לחוק או מוסרית בניגוד למערכת הערכים שלנו , הוא דעת הקהל ודה לגיטמציה ציבורית. אם אנחנו מחזרים אחרי עבריינים מורשעים, מוכנים לחזור ולהצביע פוליטית עבור מניפולטורים חסרי בושה כי אז שום בית דין פלילי לא יכול לעזור. המערכת שלנו רוחשת גם מזה וגם מזה. אם מי שכשל בבחירות פנימיות או חיצוניות, ערק, הקים מפלגה חדשה שגם היא מורכבת כולה מעריקים, רובם עריקים סידרתיים, עדיין זוכה לכוח פוליטי משמעותי, אם עבריין מורשע ניחשב לדמות מבוקשת בחוגי בית פוליטיים וכל אמירה שלו זוכה להד תיקשורתי מוכפל למרות נטייתו המובהקת לשפץ את האמת באופן ברוטלי למדי כי אז אין לנו מה להלין על ההיגיינה הציבורית - פני הדור כפני הכלב .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה