יום שני, 17 בדצמבר 2012

אביגדור

13 שנים התנהלה החקירה נגד אביגדור ליברמן. אפשר היה לקבל את משך הזמן לו היו חלות בחקירה תפניות מרעישות, לו היו מתגלים חדשות לבקרים עדים חדשים שיש לחקור. בפועל היו מספר פסקי זמן של מעל לשנה! שלא התקיימה בהם שום פעולת חקירה וודאי שמשך הזמן הבלתי ניסבל לא גרם לאיש מהפרקליטות להאיץ את התהליכים. מספר פעמים הדליפו מהפרקליטות שהתיק הועבר לעיון אחרון בפני היועץ המישפטי לממשלה ומספר פעמים הודלף שההכרעה בתיק היא ממש מעבר לפינה. אפשר לומר שאביגדור ליברמן היה בן ערובה מתמשך של הפרקליטת וצריך לחשוד שזה נעשה בכוונת מכוון.


בהינתן החקירה וההתנהלות השערעוריתית בתיק מותר וצריך לחשוד שההכרעה בתיק וסגירתו קשורים קשר מהותי בעובדה שנימצא חומר אחר שנבע מהתמשכות החקירה - פרשת השגריר בבילורוס שכביכול קודם ללאחר שהעביר חומרים חסויים לאביגדור ליברמן בנושא התיק שמעולם לא ניסגר וכי כעת, הייתי מוסיף סוף כל סוף, אםשר גם להעמיד אותו לדין. ריח עז של צחנה פוליטית עולה מהתיק ואני מאד מקווה שאני ממש טועה. אני מודה שאין לי את כל העובדות לפני.


מהרגע שאביגדור ליברמן התפטר, וכניראה לא היה לו מוצא אחר, הוא נתון כולו בידי הפרקליטות והפעם כמואשם. הפרקליטות הוכיחה שהיא יודעת לגרור את התיק בעיניינו שנים והתקווה של ליברמן להליך מהיר אינה אלא משאלת לב. הייתי מעז להמר שגם בבחירות הבאות בעוד 4 שנים עיניינו לא יוכרע ואם יוכרע אז בקלון שימנע ממנו לרוץ גם בעוד 4 שנים.


לגופו של אביגדור ליברמן עצמו אפשר להגיד שהוא התגלה כפוליטיקאי חד חושים ומרחיק ראות שנחשב כמי שמדבר "דוגרי" , עוד אעסוק בכך בהמשך. הוא בנה את כוחו על גבול ההסתה נגד ערבים, על בסיס ציבורי של עולי חבר העמים ועל הירארכיה פנימית במיפלגתו השואבת את כוחה ממנו בלבד. אני מקבל את דעתו של סבר פלוצקר אתמול בידיעות אחרונות שהוא לא יכול לזקוף לזכותו פריצת דרך משמעותית באיזשהו תחום בחברה הישראלית. רצוי שבמיפלגתו יתרגלו להסתדר בלעדיו ואני מעריך שחיסרונו יורגש רק בתחום הארגוני - לא האידיאולוגי או המדיני ולא הכלכלי.


היו שאמרו שליברמן כשר החוץ פיתח ובנה קשרים עם מדינות באפריקה, דרום אמריקה ומרכז אסיה שישראל הזניחה לאורך השנים. התמיכה באו"מ בנושא המדינה הפלשתינית מוכיחה שלא מיניי ולא מיקצתיי. הרוב הפלשתיני היה גדול ומוצק מאי פעם ולא ניכר שום כירסום במעמדם או חיזוק לעמדתנו באתם קבוצות של מדינות שאביגדור ליברמן השקיעה בהם, כביכול, את מרצו. ישראל רכשה שתי ידידות אסטרטגיות חדשות ב 4 השנים האחרונות. אזארבייג'ן בחצר האחורית של איראן ודרום סודן בעורפה של סודן וכבסיס מודיעין החולש על קרן אפריקה. לאביגדור ליברמן אין יד ורגל באותן התפתחויות רבות חשיבות למעמדה וביטחונה של ישראל.


כשר החוץ נהג אביגדור ליברמן להביך את ממשלת ישראל יותר מפעם אחת ביחסיה עם העולם המערבי. יש האומרים "דוגריות" מבורכת. אחדד את ההבדל בין "דוגריות" מבורכת לפרובוקציה מיותרת. רק לאחרונה טען ליברמן בפני כנס של עשרות שגרירים במישרד החוץ שאירופה מוכנה לעמוד מנגד ולחזות בהשמדת ישראל. האימרה עוררה כעס למרות שיש בה יותר מגרעין של אמת. אם אביגדור ליברמן היה מוסיף "בדיוק כמו שהמערב מדחיק וממלא פיו מיים נוכח הכחדת וגירוש הקהילות הנוצריות העתיקות של המזה"ת מהאזור" כי אז היו לו סימוכין שמחייבים התייחסות ומעוררים וויכוח ציבורי על הטיהור האתני של מיליוני נוצרים במזה"ת. אביגדור ליברמן יכל להטיח בשגרירי המערב שבעוד הם נאבקים למען הלאומיות וההגדרה העצמית של הפלשתינים, עם חדש שנוצר זה מקרוב, הם מתעלמים לחלוטין ודוחקים כל איזכור בין לאומי של הלאומיות הכורדית - עם מובחן שיש לו היסטוריה של מעל ל 1500 שנה באזורנו. אם הם מוכנים להתעלם ולהעלים את הלאומיות הכורדית, להתעלם ולהעלים את הטיהור האתני של נוצרים מהמזה"ת כי הם חוששים מהגל האיסלאמי והערבי כי אז זה סביר שהם ינקטו אותה מדיניות כלפי ישראל נוכח אותו גל איסלאמי מקצין. לו כך כי אז היה באמירותיו של ליברמן כדי לחולל תחילתו של דיון ציבורי על יחסה של אירופה לנוצרים ולעמי האזור. זו דרכו של ליברמן, לזרוק האשמות בוטות, להזכיר את השואה ולא להסתמך על עובדות עדכניות רלבנטיות. משהו אמר שאביגדור ליברמן הוא איש "חכם". לא מצאתי בהתנהלותו לאורך השנים חוכמה מיוחדת. מצאתי בו אדם ממולח וכוחני.


בקיצור אני לא מיצטער על אביגדור ליברמן וירידתו מהמפה הפוליטית אבל אני מצטער שהדרך היא לא באמצעות הבוחר בקלפי אלא דרך פרקליטות העושה מלאכתה ללעג ופלסתר. תמכתי בזכותה של חנין זועבי לרוץ לכנסת בשם הדברים שהיא מאמינה ושמעוררים בי סלידה ואני תומך גם בזכותו של אביגדור ליברמן לרוץ למרות שאני לא חושב שיש לו תרומה חיובית לפוליטיקה הישראלית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה