יום שני, 5 ביולי 2010

דברים על דיוקם

בכקבות המאמר "הסעיף המוסרי" שפורסם כאן בבלוג ב 01/07/2010 קיבלתי את תגובתו המפורסמת בהמשך במלואה של זאב גרינברג המעמידה דברים על דיוקם.
--------------- -----

בעניין הפוסט שלך הסעיף המוסרי מ 1 ביולי 2010


בועדת גורן בה אני צופה קבוע אין "דעה-כללית" - הוועדה לא פרסמה שום דעה או סיכום עד היום. יש עדויות של מי שהופיע בפניה - כולל הרמטכ"ל - שניתן לקרוא באתר הועדה ומהן אתה יכול לדעת דעה של מי שהעיד.
העובדה ש 24% מבין 55 אלף הנכים המטופלים באגף השיקום הם מפעילות מבצעית – היא לא מהימנה (בהמעטה). השורה החסרה כאן היא שהנתון לקוח מדו"ח ברודט 2007 והנתון מתייחס למצבת הנכים משנת 2003 ואילך בלבד !! (ראה צילום הדף למטה)

כלומר לא נכללו בתחשיב זה נכים מששת הימים, ההתשה, יום כיפור...ולבנון1 ...!! אז מה ערכו של הנתון ? או בלשון אחרת מה הנזק התדמיתי של ציבור הנכים בגלל השקר הזדוני הזה? רוני דניאל בחדשות ערוץ2 פרסם את השטות הזו והחמיר את הנזק.  הנתון שיקרי ומגמתי, משהב"ט יודע את הנתון הנכון וממאן לפרסמו משיקולים שלו.

איך אני קובע זאת: לפי שאלמנות נכים שנפטרו זכאיות לקבל את המשך הגימלה כל חייהן שלהן רק אם התקיימו כמה תנאים שאחד מהם הוא שהנסיבות של הפציעה שגרמה לנכות הן פעילות מבצעית...

לרמטכ"ל אין תקציבים לטפל בנכים ושינויים לא ישפיעו על תקציב הצבא. אם יש מי שנאחז בקרות המזבח הוא- שר הביטחון שסירב באלגנטיות להופיע בפני הוועדה (פעמיים תואמה הופעתו ולא התממשה). שר הביטחון מחזיק בכח את אגף-השיקום השיקום ככלי תקציבי ולא הרמטכ"ל.

לרמטכל יש אחריות מפקד על כל חיילי החובה ודעתו היא שאסור להפקיר חייל חובה גם אם נפצע בחופשתו – יש כוונה/ אמירה ליצור שוני בזכויות מעבר לטיפולים בין חיילי חובה שנפצעו בקשר עם תפקידם לשאר – אך הוועדה טרם פרסמה דבריה

אגף-השיקום השיקום מעולם לא טיפל ב 100,000 כפי שכתבת בפוסט שלך - כי אין 100 אלף נכים. כ 45 אלף נכים קלים שנכותם עד 19% קיבלו מענק ח"פ במשך שנות קיום המדינה -ואינם נחשבים נכי צה"ל שזו סוגיה שועדת גורן נדרשת לה כי מי שחטף כדור ברגל ללא נזק חמור והחלים – נכותו קטנה מ 19% ובפועל פגיעתו היא מפעילות מבצעית. מבין 55 אלף הנכים הרשומים באגף השיקום ומקבלים תגמולים/תרופות/טיפולים רק 24,000 הם נכים צרכני משאבי טיפול/תרופות ראה עדותו של חיים בר יו"ר ארגון הנכים בועדת גורן. כל היתר הם נכים באחוזים נמוכים שאינם מתדפקים על הדלתות לבקש משהו מהאגף בעניין נכותם, נכים באחוזים נמוכים מקבלים גימלה חודשית קטנה - 38 שקלים לחודש על כל אחוז נכות.


אלו שמצבם החמיר הם כבר לא באחוזים נמוכים מן הסתם. החובה לטפל בחיילי שירות החובה היא טוטאלית ולא ניתנת לפיצול – כי שירות חובה אינו דומה לשירות קבע או מקום עבודה.

עד שלא ישונה החוק- גם עריק הוא "חייל" לצורך זכות הקבורה או טיפול רפואי. אני יכול לבשר לך על חייל בשם ציון אסידו שניסה להתאבד ונותר נכה מעל 80% וקיבל מימון לשיקום כעצמאי הוא רכש סמים בכסף !! ולבסוף גם מקבל גימלה רטרואקטיבית (כמה מאות אלפי ₪ ) ראה: וע 001157/05 בפני הועדה לערעורי נכים (תגמולים ושיקום) תשי"ט-1959 שליד בית משפט השלום באר שבע ממרץ 2007 בפני אב"ד השופט בנאי.

כך גם מפגעים מקרב ערביי ישראל שנפצעו בפיגוע מקבלים קצבאות נכות מביטוח לאומי ואם תרצה כמו עזמי בישארה המרגל שמקבל פנסיה מהכנסת בעודו בארץ ערבית עם עבר של מרגל.

אני כותב אליך כיוון שאני עצמי נכה צה"ל וסובל כמו חברים אחרים מפרסומים שאינם אמת.


בברכה

זאב גרינברג

תגובה 1:

  1. מה ציפית מרוני דניאל?

    ככל שאתה מנסה לאהוב את המדינה הזו, באים יום יום השקר והזדון, הטפשות והצביעות, הגסות והבורות, ומפליאים מכותם.

    השבמחק