יום שני, 1 בפברואר 2010

העריצים


הבה נניח לצורך הדיון שמתנחלי אברהם אבינו בחברון ימנו ועדה מטעמם בראשות איש משפט "אובייקטיבי" שתבדוק את התנהגות הערבים "המתנכלים" ליהודים בדרכם לתל רומידה ולכן כתב המינוי מוציא את התנהגות המתנחלים עצמם מחוץ לטווח הבדיקה של הוועדה. ברור לגמרי ששופט שמוכן להעמיד עצמו בראש ועדה כזו אינו אובייקטיבי ומעיד על עצמו, שלמקורות הסמכות של הוועדה אין עניין בבעיה בכללותה אלא היא נועדה מראש למצוא פגם בערבים. לבסוף, לאחר שיוגשו המסקנות עוד יבואו תומכי הועדה וילינו על תושבי חברון הערבים שהם סירבו לשתף פעולה עם הוועדה ויוסיפו שוודאי היה לערבים עניין להסתיר את "האמת". אף ארגון ואדם שמכבד את עצמו לא היה חושב שממצאי הוועדה אכן משקפים אמת ושמי שמשתף פעולה עם הוועדה הוא אכן "חושף אמת". בהינתן הרקע וכתב המינוי כל מי שמשתף פעולה עם הוועדה, גם אם הנתון הספציפי שהוא חושף הוא אמת לאמיתה, הוא שותף לדבר קשר להרוג את האמת ולקבור אותה קבורת חמור.

הסיפור ההזוי הוא אנאלוגיה מלאה לדו"ח גולדסטון. המועצה לזכויות אדם של האו"ם שמעט כל עיסוקה הוא בישראל היא גוף שמורכב רובו ממדינות חשוכות ועוינות את ישראל. כתב המינוי תיעל אותה לבדוק אם צה"ל ביצע פשעי מלחמה לא אם בכלל בוצעו פשעי מלחמה. ממילא מי שמעמיד את עצמו לראשות הוועדה או מי שמביא בפניה חומר רק מכשיר ומלבין את תעשיית השקר שבעצם הקמת הוועדה. זאת גם אם הפרט המסוים הוא נכון עובדתית.

16 הארגונים שהקרן החדשה לישראל מימנה בכסף זר ונגוע באינטרס משלו, הלעיטו את ועדת גולדסטון בחלקי ורסיסי מידע שרובו לא בדוק ומקורותיו לא ברורים. קשה לטעון שסך כל הדיווחים שארגוני הקרן העבירו לועדת גולדסטון הם האמת, כל האמת ורק האמת. אני משוכנע שחלקם אכן נכונים כמו שאני משוכנע שחלקם הם כזבים או פרשנות מוטה של העובדות.

היום, במאמר אורח במעריב, התלוננ(ה) הדס זיו שמשתמע מההתנפלות על הקרן החדשה לישראל ש"עדיף היה לשקר ולרמות כדי להגן על ישראל". הטענה שסוכן זר, ממומן בכסף זר הוא חסר אינטרסים, אובייקטיבי וחושף אמת היא דמגוגית לחלוטין. איש לא ביקש, טען או המליץ בזכות כיסוי האמת. כל הארגונים הנ"ל יכלו לגייס כספים בישראל, כנראה בשיעור קטן בהרבה, לפרסם את ממצאיהם בתקשורת הישראלית מה שמצריך גם דרגה מסוימת של אמינות, לפרסם כל ממצא מחשיד באינטרנט, מה שהיה גם גורר תגובות. מי שנילחם על האמת צריך להיות מסוגל לעמוד מאחורי הנתונים שלו אחרת הוא מספסר בשברי שמועות על חשבון האמת. התקשורת הישראלית בכללותה אצה לתת במה נרחבת לכל טענה שעולה ממנה פגיעה בטוהר המידות של צה"ל.

לסיום – דמוקרטיה היא הכרעת הרוב – מה שהקרן החדשה לישראל מנסה לעשות זה לא לשכנע אותנו, תוך וויכוח בחברה הישראלית, שאנחנו טועים וצריכים לתקן את דרכינו אלא להעניש אותנו באמצעות גורמים בין לאומיים על שאיננו מקבלים את דרכם. יש להם במה בישראל ככל שיחפצו משקצרה ידם מלשכנע הם פונים לענישה ולאכיפה. יש שקוראים להם דמוקרטים אני קורא להם עריצים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה