יום ראשון, 17 בינואר 2010

לא ראוי

בראש ממשלת ישראל מכהן אדם “שאינו ראוי לתפקידו”, טען הבוקר העיתונאי האובייקטיבי בן כספית במעריב. הסיבה אינה התדרדרות במצב הביטחון בארץ, להפך הביטחון השתפר במעט, לא איזו התדרדרות כלכלית קשה, להפך ישראל יוצאת בתהליך מוצלח מהמשבר הכלכלי העולמי, אפילו לא הפיחות במעמדה של ישראל בעולם, שגם כאן יש לראש הממשלה שלנו אחריות, למרות שסביבת העבודה שלו עוינת יותר מזו של קודמו שעדיין פעל בעידן בוש. הסיבה שביבי לא ראוי, אליבא בן כספית, להיות ראש ממשלה היא הסביבה הבעייתית שיוצרת אשתו שרה שנחשפה בתביעתה של מנהלת משק הבית לשעבר ליליאן פרץ. טוב נו, נניח שמול נתניהו היה לנו מועמד מוצלח ומושלם יותר כמו אהוד ברק ויחסיו החמימים עם סביבתו, או ציפי ליבני , מחמיצה סדרתית שנותנת לכל הזדמנות לחמוק מבין אצבעותיה, שיחסיה עם משפחתה ועוזרי הבית שלה כנראה תקינים אבל שמשפילה בפומבי את מס 2 שלה. אבל כנראה אין מועמד מושלם בסביבה להחליף את אשתו של ביבי. אולי צריך לאוורר את האבק, בטרם הכרעת הדין, מ"הוא זכאי" אולמרט או להחזיר מהאוב את שרון.

במאמר שפורסם במעריב ב 03/03/2004 תחת הכותרת "עד כאן" טענו בן כספית ודן מרגלית שעסקת טננבוים מ 29/01/2004 הייתה מושחתת ביסודה מפני הקשרים שלא פורסמו בין אריק שרון לאבי גרושתו של טננבוים, שמעון כהן, 20 שנה לפני כן. קשרים שהסתיימו בהתנצחות משפטית קשה 12 שנה לפני עסקת טננבוים. לפי ההיגיון של המאמר עצמו היחסים המעורערים בין אריק שרון לאבי גרושת טננבוים היו דווקא צריכים לחבל בעסקה. אגב לא בן כספית ולא אף עיתונאי אחר בדקו לעומק את קידומו לדרגת אל"מ ומתן הסיווג הביטחוני המתאים בפיקוד צפון שנים קודם. פרשה שעולה ממנה סירחון לא קטן. בדיעבד זיכה מבקר המדינה את אריק שרון מכל מערכת של שיקולים לא עניינים בפרשת עסקת טננבוים. דן מרגלית היה הגון מספיק לפרסם התנצלות קטנה - בן כספית לא. מה שמלמד שתמיד אפשר למצוא משהוא מסביבת החיים הלא מושלמת שלנו כדי לקטול אחרים. לנו, העיתונאים, מותר אחרת (ראה אילנה דיין וסרן ר).

מעניין מה יהיה אם גרסתה של ויויאן פרץ תופרך בבית המשפט למרות שבכל מיקרה זה לא מעלה ולא מוריד מבעייתיותה הבסיסית של שרה נתניהו ולא מאיכות תפקודו של ראש הממשלה שבגדול לא נופלת במאום מזו של אחרים, כל אחד והגיבנת שלו וצדיקים מושלמים יש כנראה בעיקר בגן עדן.

* ראה גם - גן ילדים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה