יום שני, 28 בדצמבר 2009

השור בקרניו

מנהיגות מהי? אפשר להגיד שמנהיגות מורכבת בין השאר מיוזמה מתמדת ומיצוי האפשרויות. זה זמן אומרת ציפי ליבני מעל לכל במה שאם הממשלה תעשה כך וכך היא תמצא את קדימה "שם"... כלומר תומכת למרות שהיא באופוזיציה. קשה לבוא בטענות על עמדה כזו אלא שהיא כולה פסיבית. תפקידו של מנהיג למצות את האפשרות להגיע ל"שם" הזה ולא להצטרף רק אחרי שמשהוא אחר עושה זאת ויותר מכך לא להעמיס קשיים אם יש הבנה שהמטרה רצויה. תפקידה של מנהיגות לייצר ולגוון את הדרכים למטרה. כל גוף פוליטי ומטרתו, רוצה לומר -לתפוס את השור בקרניו מבחינת מעז עשוי לצאת מתוק.

ברור מראש שהצעתו של ביבי לציפי ליבני הייתה לא רצינית ונועדה לדחוק את ציפי לפינה. זה מה שאכן קרה. אלא שציפי יכלה לא רק להגיד כן או לא אלא גם להציע הצעה נגדית משלה שתציב דילמות בפני נתניהו ותדחק אותו לפינה. היא יכלה לדרוש להחליף את מפלגת העבודה, לתת פומבי להצעתה ולהפוך את טיעוניו של נתניהו למען ממשלת אחדות (זוכרים - שעת חירום. אתגרים קשים וכו') נגדו. התקשורת הייתה צריכה לעסוק לא בסירוב של ציפי ליבני ובניתוח המתוחכם של "הרי אמרנו לכם" אלא בסירוב של ביבי לצרף את קדימה עם 27 מנדטים במקום העבודה עם 7 מנדטים בפועל. התקשורת הייתה צריכה לדחוק את ביבי לפינה – הרי אתה אמרת "שעת חירום" למה אתה מסרב להצעה?

העובדה שלא הייתה הצעה ויוזמה נגדית של ציפי ליבני לביבי נתניהו (עוד החמצה של ליבני) הנשענת על טיעוניו של נתניהו עצמו מסכמת וממצה את מנהיגותה של ציפי ליבני כדמות פוליטית – כמי שמגיבה לאחרים, שלא יוצרת מצבים, שלא נוטלת יוזמה, שנשארת דובי לא לא, בקיצור של מי שהיא לא מנהיגה. חבל עליה, חבל על קדימה וחבל על עם ישראל.

* ראה גם - צודקת אבל...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה