יום רביעי, 3 בינואר 2018

הפרדיגמה החדשה - עידן שבירת הכלים !

בפוסט בבלוג שלי מ 18/12/2017 "וואו הפרדיגמה התהפכה !" טענתי שהכרת  הנשיא טראמפ, מ 06/12/2017 בירושלים כבירת ישראל נועדה להפוך תהליך שבו ככל שהמו"מ מתעכב מתכרסמים הנכסים האסטרטגיים של ישראל ומתעצמים אלו של הפלשתינים והתהליך, המוזן על ידי הקהיליה הבין לאומית, שימש, לכשעצמו, כתמריץ לפלשתינים לא למהר לסיכומים ולהחלטות כשלהבנתם הזמן "עובד" לטובתם.  מאז היפוך הפרדיגמה, ככל שהפלשתינים מערימים קשיים הם מפסידים עוד נכסים מדיניים וכלכליים ולמרבה הפתעתם העולם פשוט אדיש !

אתמול, יום שלישי 02/01/2018 ביקר שגריר ארה"ב דוד פרידמן, לא כאזרח פרטי אלמוני אלא כשגריר רשמי של ארה"ב את ח"כ יהודה גליק לביקור תנחומים על מות רעיתו בעותניאל. זו הפעם הראשונה זה 40 שנה ששגריר ארה"ב בתפקידו הרשמי מבקר בהתנחלות בשטחים . רמז עבה לאבו מאזן והפלשתינים שעותניאל והתנחלויות דומות הם בתחום המנדט של שגריר ארה"ב למדינת ישראל ולא 'שטח שנוי במחלוקת' ששגריר ארה"ב אמור להדיר עצמו משם בתוקף תפקידו .

עוד אתמול הודיעה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, בהצהרה רשמית, שאם הרשות הפלשתינית  לא תחזור למו"מ עם ישראל תפסיק ארה"ב את המימון והתמיכה לאונר"א.  לאמור - הפלשתינים הם סרבני השלום, יש לכך מחיר וככל שישתהו או יעכבו את התהליך יעלה המחיר האסטרטגי  שהרשות הפלשתינית תאלץ לשלם. 
.
הצהרתה גובתה בהמשך ב'ציוץ' של הנשיא טראמפ עצמו שבו האשים את הפלשתינים שהוא "הסיר" את סוגיית ירושלים כדי לפלס דרך לפלשתינים למו"מ והפלשתינים רק העלו את המחיר שישראל נדרשה לשלם עבור המו"מ. הנשיא  חזר על האיום להפסיק את המימון לאונר"א ולפלשתינים.  הפלשתינים, שכנראה לא מעכלים את המציאות החדשה והמשיכו בקו המלווה אותם מאז ועידת לונדון ב 1938 (לפני כמעט 80 שנה) - או הכל או לא כלום - הודיעו ש"ירושלים לא למכירה"  ו"לא יסחטו אותנו" והמשיכו בשלילה מוחלטת של נשיא ארה"ב כמתווך. לא ברור לאן הם שואפים להגיע בהצהרותיהם כשהעולם הולך ומאבד בהם עניין .

זאת לדעת לכל פליטי העולם כולם, מעל ל 100 מיליון מאז 1948, מעל ל 15 מיליון בעשור האחרון יש סוכנות או"ם יעודית - אונצ"ר - שתפקידה לשקם את הפליטים ולבנות להם חיים חדשים במקומם החדש. רק ל כ 470 אלף פליטי "הסכסוך" מ 1948 הוקמה סוכנות מיוחדת - אונר"א - שתפקידה הפוך - למנוע את ישובם ושיקומם של הפליטים, כולל איסור עבודה, והנצחת הפליטות הפלשתינית כנשקאסטרטגי  נגד ישראל. אותם 470 אלף פליטי 48 צמחו למיליונים, שקעו במלחמות פלגים, שימשו כשכירי חרב במלחמות ביו ערביות, חלק גדול מהם ברח פעם ועוד פעם והיום בעיית פליטי 48 התמוססה בחורבן, במלחמות  ובפליטות הענקית מהמזה"ת לאירופה.. 

רק יום קודם, ביום שני 01/01/2018 קטע הנשיא טראמפ עוד קיבעון אמריקאי רב שנים לסייע ב 1.5$ מיליארד בשנה למדינה המוליכה אותה בכחש עשרות שנים והמובילה בעולם בהפצת טרור מוסלמי - פקיסטן הגרעינית,  פקיסטן מימנה חלקית וישירות את פיגוע ה 9/11 ב 11/09/2001. את הטאליבן באפגניסטן, ג'יש מוחמד הפעיל בקשמיר, לאשקר-אי-טויבה (חיילי הטוהר) הפעיל בכל העולם, כולל בריגול בארה"ב אבל ממוקד בעיקר בהודו (פיגוע מומבי 2008).  וקבוצות נוספות שאינן מוכרות במערב כגון "לאשקר אי-ג'האנגווי" הפועל נגד מיעוטים לא סונים בפקיסטן, "רשת חקאני" הפועלת באפגניסטן ווזיריסטן ועוד ועוד.  אם הנשיא טראמפ לא מהסס להתעמת עם פקיסטן חזקה עליו שגם סבלנותו לסרבנות של אבו מאזן מוגבלת למדי ורצוי היה שאבו מאזן יבין את הרמז בטרם ישקע הנושא הפלשתיני בתודעה העולמית מצד אחד ובאנרכיה פנימית מצד אחר ! 

תגובה 1: