יום ראשון, 26 במרץ 2017

משענת קנה רצוץ !

בחירת טראמפ לנשיא ארה"ב הייתה מכת נגד לתרבות השקר הדמוקרטית שכונסה לכותרת "תקינות פוליטית" - בא הנשיא דונאלד טראמפ העז להגיד דברים שלא אומרים כמו "טרור אסלאמי" אבל הוא גם העז להגי דברים שלא אומרים כי הם פשוט לא קרו - למשל שהנשיא אובאמה הורה, אישית, לצותת לו במערכת הבחירות. חלק מהדברים שאמר נדרשו לפרשנות מורכבת מדי כדי לחלץ אותו מסיפורי הבדיות שלו, למשל "שמעתם מה קרה לאחרונה בשבדיה - נורא !" את תרבות השקר הדמוקרטי החליפה תרבות השקר הטראמפית - אני עדיין לא אומר 'הרפובליקנית' כי יותר ויותר רפובליקנים מסרבים ליישר קו עם טראמפ בשל אילוצים פרלמנטריים.  

דומה שלמרות שהנשיא בשלטון רק חודשיים הוא כבר מאבד הון פוליטי רב, יש אומרים מדמם ממש. סוכנויות המודיעין והרשויות החוקרות חושפים יותר ויותר קשרים בין בכירי ממשל טראמפ לרוסים - בעדות של FBI ול NSA (סוכנות הביון האלקטרוני - 8200 שלהם) בקונגרס ביום שני 20/03/2017 חשפו ראשי השרותים מערכת ענפה מאד של קשרים בין בכירי הקמפיין של טראמפ לרוסים בכלל, לשגרירי רוסיה בארה"ב ואפילו לפוטין עצמו בפרט - חלק מהקשרים מסחריים ומתמשכים לאורך זמן, חלק אחר ומדאיג קשור לקמפיין ולפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית בפרט. כרגע הממצא לא פלילי מובהק אבל היקף הקשרים מעלה חשש הגיוני וסביר לניגוד עניינים בין בכירי הממשל כיחידים  והממשל כולו כגוף בין מחויבות בלתי מתפשרת לארה"ב לאינטרסים סותרים ברוסיה  ראשי השרותים שהבטיחו להמשיך לחקור בסוגיה העמידו למעשה את ממשל טראמפ במגננה ובצורך להסביר את עצמו והניחו תשתית ראשונית לתהליך הדחה אפשרי עתידי של הנשיא.

הצווים הנשיאותיים בנושא הגבלת כניסה לאזרחים ממדינות מוסלמיות לארה"ב הוכשלו על ידי מערכת המשפט האמריקאית, היום נכשל ניסיון להחליף את תכנית הבריאות של הנשיא אובאמה, המכונה "אובאמה-קר" ב"טראמפ-קר" ונשיא הקונגרס נאלץ להודות ש"אובאמה-קר ישאר אתנו לעת עתה".  ההחלטה של טראמפ להדיר עיתונאים מהתקשורת העוינת שהוא מאשים אותם בהפצת "ידיעות מזויפות" אמנם לא יצרה סולידריות עיתונאית אבל כן יצרה תקשורת עוינת יותר ורידדה מאד את מעמד דוברות הבית הלבן. את ה"ידיעות המזויפות"  החליפו "פרשנויות מומצאות" שממילא איש לא מאמין להם - בשורה החתונה דונאלד טראמפ נכשל בניסיון להפוך את עצמו, ממשלו והשיח הציבורי למשהו אמין יותר מה"תקינות הפוליטית" הרעה ומה הועילו חכמים בתקנתם.  גם מההבטחה העביר את השגרירות לירושלים נסוג בו הנשיא ובכל מדיניות החוץ של ארה"ב שורר בלבול קשה - יחסו לנאט"ו, כיצד יוכל האיום המתגבר מאיראן ויכלכל את צעדיו מול רוסיה - הנשיא מוכיח את עצמו בעליל כמי שנתון בהלם האחריות, מורכבות השיקולים וכובד ההחלטות ואפילו במחנה הרפובליקני יש הרהורי חרטה.

לכן ההמלצה המתבקשת היא א לבנות ולא לסמוך בדבר על ממשל טראמפ. די לנו כרגע בהגנה היעילה לישראל במוסדות הבינ"ל. להתחיל לנהל דיאלוג, ככל שהדבר אפשרי בממשל טראמפ, עם המחנה הדמוקרטי וציבורים רפובליקנים כמו האוונגליסטים - צריך להשקיע בתמיכה הציבורית בישראל בכל רובדי החברה - טראמפ הוא משענת קנה רצוץ !!

3 תגובות:

  1. השאלה כמה מכל הדברים שתארת הם השתקפות של העתונות הדמוקרטית המנסה להציג אותו בצורה נלעגת, כמה מזה הוא תוצאה של הכשלה מכוונת של עובדי במשטר הישן שלא מעבירים אותו בצורה חלקה וכמה מזה הוא באמת אזלת יד של טראמפ. ההגיון מחייב שהקשיבו לטראמפ. הדמוקרטים עשו כל שיכלו להכשיל אותו וקשה להאמין שנמנעו מהאזנות כדי למצוא לכלוך.
    יתכן שכדי להגדיל את האמינות הוא ינסה לצאת נגד קוריאה או אירן אבל יכשילו אותו מהבית, יותר משנאת המן הם שונאים את טראמפ.

    השבמחק

  2. זה מתיחס קרוב מאד לנושא

    http://mida.org.il/2017/03/29/%D7%91%D7%92%D7%99%D7%93%D7%AA-%D7%94%D7%91%D7%99%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%9D/

    השבמחק
  3. לאורי שלום

    אני מודה שאיני יודע - כרגע הוא במצב שדמוקרטים מצליחים להצר את צעדיו בהרבה תחומים, בעיקר הם סוגרים עליו בקשרים עם רוסיה - הוא עצמו - טראמפ, נסוג ומגמגם לגבי חלק גדול מהבטחותיו - זה נכון לגבי כמעט כל נשיא בתחילת כהונתו אבל למשל, כבר ברור שהשגרירות לא תעבור . לא שזה הדבר הכי חשוב בסדר היום שלו אבל זו דוגמא. אודה - ממקום מושבי וננכוח הזמן הקצר שהוא בשלטון - אני במבוכה - בכל מקרה צריך להתכונן לתסריטים הבעייתיים !

    השבמחק