יום חמישי, 12 בינואר 2017

חובת ההוכחה התהפכה !

הלילה רביעי 11/01/2017 בשימוע בקונגרס אמר המיועד למזכיר המדינה רקס טילרסון במסר לפלשתינים ש"עד שהפלסטינים לא יפגינו "מחווה רצינית" של רצון טוב לחזרה לשולחן המו"מ יהיה קשה מאוד ליצור "תנאים לדון באופן פרודוקטיבי בהתנחלויות".... אם לא שמנו לב מהפך היסטורי - זו הפעם הראשונה מאז ראשית הסכסוך, שאני מונה מ 1917 והצהרת בלפור, למיטב זיכרוני לא בדקתי עד הסוף, שחובת ההוכחה לשאיפה לשלום וההסדר בסכסוך מוטלת על הפלשתינים ולא ישראל או היהודים.

רק במאה ה 21 דחו הפלשתינים שלש הצעות הסדר - באוגוסט 2000 הם סירבו לחתום על קמפ-דיוויד 2 - בגלל הסעיף שההסכם הוא "סוף הסכסוך" - ב  11/2008 הם התעלמו מהצעות אולמרט כי, כך אבו מאזן לוושינגטון פוסט כפי שפורסם ב  29/05/2009 "קבלת ההצעות הייתה מונעת התיישבות רחבת היקף של הפלשתינים במקומות מהם גורשו" ולאחרונה, באפריל 2015, כשהשיבו בשלילה למתווה קרי שישראל קיבלה !! - המכנה המשותף - ככל שהפלשתינים סרבו נטל ההוכחה לרצון בשלום היה תמיד וכולו על ישראל - לשם כך גויסה פעילות בינ"ל ענפה להעמיד את ישראל על ספסל הנאשמים למרות שהפלשתינים סירבו - זה התהפך לגמרי !!- ההישג השני - טילרסון חסם את כל ניסיונות העקיפה של מו"מ ישיר והדגיש שהסדר יתכן רק במו"מ ישיר שלקראתו על הפלשתינים חובת ההוכחה באמצעות "מחוות רציניות" הם - לא אנחנו . אחרון חביב ניתן להבין שהוא מדבר על סוג של אוטונומיה כי הוא לא דיבר כלל על שלום אלא על "דיון פרודוקטיבי בהתנחלויות" למרות שהגדיר את השלום "מטרה נשגבת"

חלטת האו"ם 2334 בנוגע להתנחלויות "לא היתה מועילה" אמר טילרסון ומתח ביקורת על נאומו של ג'ון קרי והגדיר אותו כ"מטריד" לנוכח העובדה שהוא "עירער את עמדת ממשלת ישראל" מול הפלשתינים במו"מ עתידי  

נוסף לכך, התחייב טילרסון לסייע למאבק בתנועת החרם על ישראל, ה BDS, בתוך ארצות הברית ומחוצה לה. שוב מתח ביקורת על הפלסטינים כשאמר ש"זה דבר אחד לנטוש את האלימות ודבר אחר לעשות משהו רציני כדי למנוע אותה" ובכך שוב דחק אותם לעמדה ש"חובת ההוכחה" עליהם. הוא אמר כי על ההנהגה הפלסטינית מוטל "לכל הפחות למנוע את האלימות", וכי פעולות אלה צריכות להתקיים "לפני כל דיון על נושא ההתנחלויות".

- עכשיו זה כבר לא שמועות אלא דיון רשמי בקונגרס על ידי מיעד לתפקיד !! אז מה משמעות וועידת פריז המיועדת ל 15/01/2017 כעת כשהדברים נאמרו ?   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה