יום חמישי, 25 באוגוסט 2016

"אפקט מינכן" - ג'ו ביידן

אתמול, יום רביעי 24/08/2016, בצל חדירת הכוח התורכי לסוריה לאורך הגדה המערבית של הפרת ובמקביל לבקשה תורכית רישמית להסגיר לידיה את פתחולה גולן,  היריב הגולה בארה"ב של נשיא תורכיה וה"פיוס" התורכי-רוסי, ביקר בתורכיה סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. על הפרק, המשך הפעלת בסיס האוויר אינצארליק ממנו פינתה ארה"ב לאחרונה את מאגר הגרעין האזורי שלה, הסגרת פתחוללה גולן, התמיכה האמריקאית בכורדים בסוריה והסגתם מזרחית לפרת ולמעשה השלמה אמריקאית עם הדיקטטורה של ארדואן !.


כרגע משליט ארדואן את עצמו כשליט/עריץ בילעדי על תורכיה עם פולחן אישיות מתעצם. הוא משליך לכלא, ללא סיבה משפטית סבירה כל חשוד כנמנה אל תומכי פתחוללה גולן (שזו לא עבירה בחוק התורכי) או שהוא עוד עשוי/עלול לקחת את החוק התורכי ברצינות רבה מדי, שוטרים, פרקליטים, קציני צבא, אנשי חינוך ובראש הפרמידה שופטים.

השתלטות ארדואן על המדינה מלווה בסידרה של פשיטות, בין השאר, על בתי משפט במדינה. במקביל מנהל ארדואן מלחמת אזרחים חסרת עכבות נגד הכורדים אזרחי ארצו בתורכיה עצמה ומזין, בו זמנית את דאע"ש באלפי מתנדבים ובתמלוגי הנפט של דאע"ש שתורכיה מוכרת למענם בשוק החופשי של העולם.  זה שנה עושה ארדואן הקבלה מלאה בכל נאומיו  בין הPKK לדאע"ש. כדי להמחיש תארו לעצמכם את ראש ממשלת ישראל מזכיר בכל ! נאום מדיני שהרשימה הערבית המשותפת ודאע"ש הם הינו הך, שיש להלחם בשניהם באותם האמצעים ומלווה את דבריו בתקיפת מסוקים על מטה התנועה האיסלאמית באום-אל-פאחם - בדיוק מה שארדואן עושה עם הכורדים. עוד היה טוען ביבי שיש לבדוק בקפידה את הקשר של חברי הכנסת הערבים לטרור בדיוק כמו שארדואן טוען שיש לבדוק את הקשר של חברי הפרלמנט הכורדים ל PKK שהוא בעצם דאע"ש - אויב האנושות.


לארה"ב יש מנוף ענק על תורכיה - צבאה מצוייד על טהרת הטכנולוגיה המערבית והקפאת כל החוזים הביטחונייפ עם תורכיה עד לסיום הדיאלוג הדו-צדדי עם ארה"ב יכלה להרתיע מאד את התורכים. אמנם רוסיה מחכה בפינה להחליף את ארה"ב כספקית נשק לתורכים אבל התהליך יערער זמנית, לכמה שנים, את היכולות של הצבא התורכי שכבר נחלש בגל הטיהורים, בדיוק כעת כשארדואן צריך אותו חזק ומושחז.


במיקרה הישראלי ארה"ב הייתה מקפיאה, כביכול מסיבות טכניות, אספקת טילי 'הלפייר' לישראל ומקימה וועדה "לבדוק" האם ישראל לא הפרה את תנאי הרכישה של נשק אמריקאי בכך שהיא משתמשת בו נגד אזרחים. הנשיא אובאמה היה חוזר ומתייחס לסוגיית מעמדם של אזרחי ישראל הערבים כולל המשפט "ארה"ב מצפה מישראל לדבוק בערכיה שלה !" . הנה, למעט בקשה לארדואן לנהוג באיפוק וריסון ובהתאם לחוק התורכי והבינ"ל לא נאמרה מילה (מכל מה שהצלחתי לבדוק) על שימוש בנשק אמריקאי, שלא בהתאם לתנאי הרכישה, בתקיפת והחרבת עיירות כורדיות של אזרחי תורכיה עצמה !!


אתמול הפך סגן הנשיא ג'ו ביידן את ביקורו בתורכיה למסע התרפסות וכניעה לארדואן התורכי - ארדואן, למרות שגעון הגדלות שלו, אינו היטלר ולתורכיה אין את היכולת היחסית להפך לגרמניה, אבל ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה"ב שיחק את תפקיד נאוויל צ'מברלין עד כדי שצ'מברלין היה וודאי מתמלא קינאה.
א. - כמו צ'מברלין שבגד בצ'כים לא היסס ג'ון ביידן לבגוד בכורדים הסורים - YPG - הכוח היעיל ביותר במלחמה בדאע"ש שאת הכיוון האסטרטגי שלו התוו האמריקאים עצמם, כולל ובעיקר כיבוש מנג'יב, מה שעורר את חמת התורכים. הוא איים על הכורדים שאם לאיקבלו את דרישת התורכים ויסוגו "מיד" מזרחית לפרת ארה"ב תפסיק לאלתר את כל הסיוע הביטחוני שהיא נותנת לכורדים - כאילו משהו אחר מוכן להילחם בדאע"ש.
ב. - סגן הנשיא ביידן אמר שהוא "מלא תקווה ומתפלל" שימצאו הוכחות מספיקות שיצדיקו את הסגרת פתחולה גולן לתורכיה, הוא אמנם הבהיר שההחלטה כולה היא בידי הרשות השופטת בארה"ב אבל מה העיניין להיות "מלא תקווה ומתפלל" - הרי אם ימצאו הוכחות אמיתיות פרושו שארה"ב יכלה, במעקב מתאים, למנוע את ההפיכה והיא אחראית עליה חלקית לפחות - בדיוק מה שהתורכים טוענים.
ג. - את הקושרים השלומיאלים הגדיר ג'ון ביידן, תוך שהוא מיישר לחלוטין קו עם ארדואן, כ"טרוריסטים" למרות שהם לא עונים לשום הגדרה של טרוריסט (זריעת פחד באוכלוסיה תמימה באמצעות אלימות כדי להשיג מטרה פוליטית),
ד.  ג'ון ביידן לא הזכיר ולו ברמז את ההפרה השיטתית של זכויות אדם בתורכיה, סגירת מערכות העיתונים, מעצר שופטים ואנשי פרקליטות, הפצצה שרירותית של הכורדים והתמיכה המוסווית בדאע"ש - מבחינת ג'ון ביידן הכל יוק וארדואן ידיד.

התרפסות כזאת של מעצמת העל היחידה בעולם בפני מעצמה אזורית בעייתית היא חיזיון נדיר ומביש. ההתרפסות תביא לשפל גדול עוד יותר את מעמדה של ארה"ב באזור ותעצים את משקלה של רוסיה אבל הסכנה האמיתית - כמו במיקרה היטלר במינכן ב 09/1938 או מיקרה סדאם חוסיין, בקיץ 1990,  והפלישה לכוויית שארדואן ירגיש שהוא יכול להטל בכולם ואת מחיר הצעד הקיצוני הבא (אני מעריך - התנגשות איראנית-תורכית) ישלם המזה"ת החרב ברובו ממילא  !! דרכם של אותם אנשים שהם לא מודעים למיגבלות הכוח שלהם עצמם ושהם אינם יודעים לעצור בזמן !!

7 תגובות:

  1. האם באמת יתכן שנגיע לכך שצבא תורכי ואירני ילחמו זה בזה? הרי כחברת נאטו על שאר החברות לעזור לה.
    וכמובן מזרח תיכון חרב מסוג זה יכול להיות רק ברכה למדינת ישראל, למי יהיה אכפת מהפלסטינים.

    השבמחק
  2. לאורי שלום

    במזה"ת מתחוללת מלחמה קרה בין איראן לתורכיה - כמו בימי המלחמה הקרה הלחימה עצמה מתבצעת בידי שליחים - למשל כרגע "פתאח אל-איסלאם" לשעבר שלוחת אל קאעידה בסוריה יחד עם "אחרר אל-שאם" הנציגים של קטאר במלחמה, שניהם מגובים בכסף וציוד של "הבלוק הסוני" = קטאר, סעודיה ותורכיה כשהנשק והמתנדבים מגיעים כמעט כולם דרך תורכיה, נלחמים בחאלב בצבא הסורי השיעי שהיום הוא על טהרת העלאווים והמיעוטים, כלומר בעיקר שלוחה חיצונית (בערבית חווארג') של השיעה, יחד עם החיזבאללה השיעי ומליציה ממערב אפגניסטן, מחוז הראט השיעי שניקראת "פטימיון" שהועברה לחזית באמצעות "משמרות המהפיכה" של איראן - למעשה איראן ותורכיה כבר נלחמות זו בזו, באמצעות שליחים, בחאלב ומרחב אידליב. זה קבר קורה בפועל מצד אחד גיבוי איראני.רוסי מוחלט - מהצד השני גיבוי תורכי/סעודי/קטארי מוחלט - הבעיה מה יקרה שאחד הצדדים ינחל תבוסה מרה ויהיה צורך לחלץ ולהושיע את הלקוח ואז הסכנה להתנגשות צבאית ישירה, שלא דרך שליחים, מתגברת ועלולה להסתבך (זה היה מקרה הטייס הרוסי שהופל) ??

    השבמחק
  3. זה מסביר מדוע האמריקאים כל כך להוטים להראות נאמנות לארדואן. אם סעודיה ותורכיה משתפות פעולה, כרגע ברקע, מול אירן ורוסיה, ארה"ב רומזת לצד מי היא תעמוד אם המצב יחריף. זה גם מבהיר מדוע סעודיה ותורכיה סותמות את האף ולוחצות ידיים לישראל בת ברית של האמריקאים. כנראה כולם חוששים מהרגע בו יפסיקו להלחם עם שליחים
    תודה עבור ההבהרה, פוקח עיניים.

    השבמחק
  4. על פי גיא בכור הכורדים החליטו לא לסגת מעבר לפרת ומזרימים תגבורות לאזור ועומדת להתחולל שם מערכה. לטענתו התורכים מקימים מליציה חדשה של שיעים ומקומיים שילחמו בכורדים.
    https://www.youtube.com/watch?v=-cVX6Fh9F8c

    השבמחק
  5. הנה עוד חדשות טריות בנושא,

    http://rotter.net/forum/scoops1/341908.shtml

    השבמחק
  6. המליציה החדשה שהם הקימו תחת השם המשומש משכבר "הצבא הסורי החופשי" שהיה בשעתו מורכב מעריקי צבא סוריה ולמעשה "נעלם" אם הזמן ושוב לחיים על ידי התורכים אין לו, כביכול, איפיון עדתי ואיני יודע בדיור מי הם המגוייסים אליו אבל אזור הפעולה, צפון מזרח סוריה, הוא אזור סוני נקי ואני לא משער שתורכיה תכניס "נוכחות" שיעית לאזור סוני ותקים עליה את כל המליציות הסוניות שבהם תמכה עד כה ושהם בסיס כוחה בסוריה - אני משער שנפלה טעות בדיווח והמלציה החדשה, זה אך הוקמה, אינה אלא עוד מליציה סונית, כביכול חילונית, כביכול מדברת על שחרור לאומי ואני מוכן להמר שהיא לא !! שיעית.

    השבמחק
  7. הסתכלתי על בסרטון - כולו עוסק בפליטים הסוריים בתורכיה הרוצים ושואפים להגיע לגרמניה - בשקטע מסויים יש איזכור שהם נירדפים על ידי "הממשל הפושע" כלשון הדובר, של בשאר אסאד. אני לא שמעתי איזכור של מליציה שיעית.

    השבמחק