יום חמישי, 7 באפריל 2016

מוחמד-א-דורה, אך איפה הימים ההם !?

ב 30/09/2000 שודר ברשת FRANC 2 הצרפתית סרטון בן מספר שניות של מותו של הנער בן ה 12 מוחמד-א-דורה בזרועות אביו בצומת נצרים שבדיעבד הסתבר כעלילת דם מבויימת. לפרשה היו אין ספור השלכות אך לא כאן המקום לדון בהם. הסרט היה דרמטי אבל אין בו שום הוכחה שהנער נהרג מאש חיילי צה"ל. את הרג הנער קשר לצה"ל הצלם הפלשתיני של הרשת טלאלא אבו רחמה וצה"ל, שלא יכל בתוקף האירועים לתחקר את האירוע ולמרות זאת נטל אחריות על מות הילד כבר למחרת האירוע.


אין ספק פרשת מוחמד-א-דורה הפכה לפיגוע אסטרטגי ענק. איש בעולם לא ניסה לברר ברצינות את העובדות, הבירור נעשה רק שנים לאחר מכן, הפלשתינים השתמשו באירוע ככלי תעמולתי אדיר שגדש והציף את התקשורת העולמית לצד כל מיני הצהרות מבולבלות ולעתים מגוחכות של מפקדי צה"ל, הפרשה הייתה חלק מהדלק שהניע את מצג השינאה לישראל כעבור שנה בוועידת האו"מ נגד גזענות המכונה גם וועידת דרבן כשאלפים רבים, יתכן מעל ל 100,000, הפגינו בו זמנית בכל העולם בסיסמה "זכורים את מוחמד-א-דורה". ח"כ אחמד טיבי הצדיק את מהומות אוקטובר 2000 בפרשה המבויימת - "ראינו את הצילומים ויצאנו להפגין"‏ אמר הח"כ, בהתייחסו לנושא בסרטון "חלום שבור". חלק לא קטן מהמפגעים הפלשתינים הצדיקו את פעולתם בנקמת דמו של מוחמד-א-דורה  .



כעבור 16 שנה , ב 24/03/2016 בתל רומידה שבחברון ירה חייל צה"ל במחבל הדוקר עבד אל-פתאח יוסרי שריף ששכב מנוטרל מפגיעה קודמת של 6 קליעים בגופו. בניגוד למיקרה מוחמד-א-דורה שבסירטון מותו אין שום הוכחה לנוכחות חיילי צה"ל או לירי מצד חיילי צה"ל, הכל ניטען בהמשך, יש בסרט הוכחה ברורה שאיש אינו מכחיש שחייל צה"ל ירה מקרוב בפלשתיני שעל פניו ניראה חסר ישע ומנוטרל. בספטמבר 2000 די היה בתמונות כדי להדליק את הרחוב הפלשתיני והרחוב של ערביי ישראל בשלב הראשון. בשלב השני אפשר היה לצפות שתמונת הירי תככב בתקשורת הערבית ובדפי השער של החשובים בעיתוני העולם המערבי. הקואליציה האדומה-ירוקה באירופה, אסלאמיסטים ושמאל, יארגנו הפגנות ענק במרכזי הערים החשובות במערב ופוליטיקאים מהמערב בעיקר, נניח שרות החוץ של שבדיה והאיחוד האירופי, היו דורשים "הסברים", מאשימים את ישראל בשימוש בכוח "לא מידתי" קוראים לה לרסן את עצמה ולהעמיד לדין את האשמים. הנשיא ברק אובאמה היה מביע אכזבה שישראל "לא עומדת בסטנדרטים של עצמה" ובמועצת הביטחון היתה מתקבלת החלטת גיוני.

אבל אנחנו ב 2016, אלפים רבים של ילדים נירצחו במזה"ת במזיד ובכוונת תחילה רק מתחילת השנה, לא רק על ידי ג'יהאדיסטים ו"כוחות פרו ממשלתיים" אלא גם בהפצצות הרוסים, התורכים, הסעודים והאמריקאים. אירופה ניחרדת מהטרור ומבעיות ההגירה והמזה"ת כולו מתפורר לבעיית ענק אחת גדולה. פרשת הירי מחברון זכתה באירופה לכמה איזכורים, לפעמים במיבזק לפעמים בכותרת משנה ולכמעט התעלמות בעולם הערבי. באופן מפתיע חלק מהסיקור עסק בחברה הישראלית ובמעצר החייל ובהבעת כמיה שדבר כזה יהיה אפשרי גם בעולם הערבי. אין לי כמובן שום מדד בדוק אבל עיקר העיסוק התקשורתי בפרשה היה כאן אצלנו בחברה הישראלית -טוב וראוי שכך - אבל לטענת הפרשנים על פגיעה במעמדנו בעולם אין שום סימוכין - לעולם, גם לעולם הערבי סביבנו, מדי הרבה בעיות משלו ולמען האמת הוא פשוט לא התייחס.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה