יום שני, 24 בפברואר 2014

היינו עסוקים (הכל בגלל הציונים)

המועצה לזכויות אדם של האו"מ פרסמה ב 17/02/2014 ממצאים מרעישים - בקוריאה הצפונית מתבצעת הפרה המונית של זכויות אדם, הרעבה, הוצאה המונית להורג של שלש דורות במשפחות שלמות בשל חטאים נגד המישטר של אחד מבני המשפחה, אונס ועינויים. "הפשעים דומים באופן מחריד לפשעי המשטר הנאצי"  אמר מייקל קריבי, ראש הוועדה ולשעבר נשיא בית המשפט העליון של אוסטרליה לעיתונאים והוסיף "אל תגידו לא ידענו".

אין לי כמובן דבר נגד מייקל קריבי עצמו אבל "המועצה לזכויות אדם של האו"מ", שהחליפה ב 2006 את  "נציבות האו"ם לזכויות אדם" לאחר שאפילו באו"מ הגיעו למסקנה, בעזרתה האדיבה של ארה"ב, שהוועדה מוטה באופו אובססיבי נגד ישראל וארה"ב, אלא שבמבנה ה"דמוקרטי" של האו"מ אין אפשרות לברוח מהרכב המדינות החברות שרובן אינן דמוקרטיות ושאצל חלקן הגדול "פשעים נגד האנושות" הם הנורמה הבסיסית.  לפי תקנון המועצה קיימת חובה לאשר כל חברה בגוף בהצבעה נפרדת ודרוש רוב של 96 מתוך 191 חברי העצרת הכללית של האו"מ כדי להתמנות למועצה. ברור לכן שלישראל אין שום סיכוי להיבחר אבל לוב וערב הסעודית הן חברות מהמניין. בין החברות במועצה מאז 2012 מדינות כמו אנגולה, קונגו, קירגיזסטן, צ'ילה וקובה הידועות בהקפדתן על "זכויות אדם". מדובר כמובן בדוגמית כי רוב מוחלט של המדינות במועצה אינן דמוקרטיות בלשון המעטה.

העיסוק המרכזי של המועצה עד פרוץ האביב הערבי ב 2011 היה בנו - מדינת ישראל שזכתה בשיא הגינויים של המועצה ובדו"ח גולדסטון. שליח (שגריר) המועצה  לזכויות האדם בשטחים הפלשתינים הכבושים, מאז ,2008 הוא פעיל אנטי ישראלי קיצוני ברמה של פרופ' נועם חומסקי, היהודי המתבולל ומכחיש השואה פרופ' ריצארד פאלק. זה לא שהפשעים בצפון קוריאה לא היו ידועים - המועצה בחרה מרצון להתעסק בנו ולהתעלם מזוועות אחרות בעולם כמו חצי מיליון ההרוגים בדרפור, סודן. הוועדה העדיפה להשתמש בנו כדי לכסות ולמעשה לאפשר מעשי טבח וזוועה חמורים במאות מונים - אי אפשר לכנות את הוועדה אלא הוועדה להגנה על רוצחי ההמונים של תקופתנו.

נכון, לא כל הפרטים המדויקים מצפון קוריאה היו ידועים אבל עצם התופעה הייתה ידועה לכל. כמו בשואה הצליחו כל מיני פליטים, בורחים ושומרי מחנות להימלט אלא שאיש לא רצה לשמוע אותם - את הזמן הם הקדישו לעוד דיון או הרצאה על דיכוי הפלשתינים בשטחים. למשל במרץ 2012, כשהאביב הערבי כבר קטל עשרות אלפים במזה"ת, התכנסה המועצה לשמוע הרצאה של חבר החמאס וחבר הפרלמנט הפלשתיני מעזה איסמעיל אל אשקר שהאשים את ישראל במעצר חברי פרלמנט מהחמאס ללא משפט כלחץ לשחרורו של גלעד שליט.

לשיא כל השיאים הגיעה המועצה כאשר ב אפריל 2013, בעקבות תלונה של המדינות המקפידות יותר מכל אחד אחר על זכויות אדם - איראן וצפון קוריאה, ובתמיכת מצרים, כשהיושבת ראש התורנית של המועצה היא מאוריטניה,  גינתה את קנדה המדכאת והאכזרית על פגיעה בזכויות המיעוטים והמהגרים בקנדה (לא צוין איזה מיעוטים בדיוק).  נציגה של צפון קוריאה אמר בדיון כי "מנקרים בנו חששות כבדים לגבי המשך ההפרה של זכויות האדם בקנדה, פגיעה בחופש ההתכנסות וחופש הביטוי, שימוש בעינויים וטיפול לקוי בחלשים וכן התפשטות הגזענות ושנאת הזרים". נציג פקיסטן, למשל, הביע דאגה לעוני בקרב המהגרים לקנדה.

בקיצור המועצה לזכויות אדם היא פארסה אחת גדולה. אין לה שום עניין בזכויות אדם ואני טוען שגם לא יכול להיות לה עניין כי היא מייצגת את ההרכב האזורי של האו"מ שבו רוב המדינות מפרות זכויות אדם כמובן מאליו. הן צריכות את הועדה כדי להגן עליהם או לפחות לטעון שקנדה גרועה ממש כמותם ואם יש ישראל להשתמש בה כשעיר לעזאזל.  לגבי יו"ר הועדה בעניין  צפון קוריאה - כולם ידעו, כולם יודעים, כולם ידעו ונוח יותר לנגח את קנדה ולהשתמש בישראל מאשר לטפל באמת בזכויות אדם. את האבסורד הזה קל להסביר במערב - לפחות קל להסביר למי שבאמת מעוניין בזכויות אדם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה