יום שני, 17 בפברואר 2014

אוצרות הרב פינטו

כאשר רב, כמו הרב פינטו, עוסק בסעד והדרכה רוחנית ומטפח קהל מעריצים ובמקביל מנהל עסקים חובקי עולם ומגלגל מיליונים  יש לנהוג בו בכבדהו ובהמון חשדהו. במיקרים דומים, לא רק ביהדות אלא גם בנצרות ובאסלאם, מתגלה עם הזמן שסביב הדגם של רוחניות משולבת בחומרניות עיסקית מתפתחת קופה של שרצים. בצד אלו המחפשים סעד רוחני יש רבים המחפשים רווח כספי נאה לעצמם ו"החצר" הרוחנית היא כר הפעולה שלהם.

נגד הרב פינטו תלויים חשדות רבים. כמו כל עד מדינה טוב, כלומר כמו כל שותף לעברה שמנסה להציל את עורו, גם הרב פינטו מנסה לזכות בחסינות תמורת עלילה על קצין משטרה רב זכויות. אפילו טענותיו של הרב פינטו היו נכונות אחת לאחת אין בהן כדי להפוך אותו לדמות רוחנית אלא לעבריין, שותף בעבירות שחמק מאימת הדין על ידי שהסגיר את חבריו לעבירה.  מכל הידוע על הרב פינטו והחשדות נגדו אני למשל לא הייתי קונה ממנו מכונית משומשת גם בשווה חינם.

הנה קם אחד ממקורביו, מן הסתם לא מאלו שחיפשו סעד רוחני צרוף לנשמה, וחשף כביכול שחיתויות מרחיקות לכת של ניצב מנשה ארביב, עד לאחרונה ראש להב 433 - יחידת העילית למלחמה בפשיעה. הקלטת שהוא העביר לתקשורת, המסמכים  והקבלות שהוא צרף נגד הניצב הם כולם "במעמד צד אחר" מעמדו של בן ציון סוקי מניו יורק, חסידו של הרב וכעת חוד החנית נגד ניצב ארביב. אין שום הוכחה בדבריו שההטבות אכן ניתנו. הרי כל עסק יכול להוציא חשבונית על כל שם פקטיבי. כל אחד יכול לרשום שהוא משלם למען פלמוני מבלי שהתשלום אכן בוצע או שפלמוני ידע מכך. בן ציון סוקי לא הביא בדל אישור בצורת חתימה של ניצב משה ארביב, אשתו, בנו צחי או כלתו דנה שהם אכן שהו במלונות המדוברים בזמן המוזכר - למשל עדות של מי מהצוות,  חתימה על הזמנה כל שהיא לשרות וכדומה. כל בתי המלון בארה"ב מרושתים במצלמות אבטחה. אין קל מלשלוף צילומי אבטחה שמעידים שמי מהמדוברים שהה במלונות מעבר למיקרים עליהם הצהירו בעבר - ניצב מנשה ארביב אכן אישר שהוא שהה פעם אחת במלון מטרו בניו יורק, מלון בבעלותו של בן ציון סוקי, ואשתו עוד פעמיים במלון אחר בוושינגטון הבירה וכי התשלומים בוצעו במלואם כדין.  לא הובאה שום הקלטה בקולו של ארביב עצמו המכנה את בן ציון סוקי "אח שלי" - כפי שהמעליל טוען.  

בין שפע העובדות הנוגעות לארה"ב וקשה לבדוק אותם מיד כאן בארץ  יש גם טענה קלה לבדיקה שניצב ארביב ביקש את השותף לעבירה, הרב פינטו, לסדר לו הנחה של 700 אלף שקל בפרוייקט של לב לבייב אלא שעל פי אפריקה ישראל לא היו דברים מעולם.

החומר שבן ציון סוקי הגיש לא ניתמך אלא בטענותיו בלבד "מסריחות" מהפללה ועלילה מתוכננת נגד הניצב ללא שום גיבוי ראייתי אמיתי. אפשר להבין את הרב פינטו שמנסה לחמוק מציפורני החוק אבל קשה להבין את התקשורת עטה על עלילה כל כך "מסריחה" מפי מי שמעיד על עצמו כעבריין נותן שוחד במצוות הרב - מה שמעלה השערה שגם העלילה היא במצוות הרב, שממנה, גם אם יתגלה שהכל עורבא פרח כפי שאני מהמר, הניצב כבר לא יוכל לחזור למשטרה ולהתאושש. התקשורת הייתה צריכה להיות זהירה אלף מונים לפני שהיא הופכת עצמה לכלי שרת בידי מי שעל פי עדותו הוא עבריין שותף לעבירה נגד מי שאמור להילחם למען כולנו נגד עבריינים כאלה - למשל ניצב מנשה ארביב.  וגם אם הפרטים העסיסיים נחשפו לכל - הייתה התקשורת צריכה לשאול את השאלות הקשות ולהעלות את התמיהות הצצות מעליהן.

אני מנחש ומשער שהטענות שהועלו נגד ניצב ארביב יופרכו אחת לאחת, שימצא בו פגם על עצם הקשר החברתי עם דמות כרב פינטו שהיא נשוא חקירה רגישה. בסוף נישאר עם עבריינים שמשסים את העתונות במישטרה בהצלחה יתרה, משטרה מוכה וחסרת כל גיבוי תקשורתי ועיתונות שתחגוג על הפשע ברחובות והשחיתות.  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה