יום שני, 10 בפברואר 2014

צבא "בעזרת השם"

צה"ל הוא היום אחד משני הצבאות הטכנולוגיים בעולם, בצד צבא ארה"ב שמשימותיו  רבות ומורכבות הרבה יותר. צה"ל וצבא ארה"ב מובילים בעולם את המגמה של לחימה בשלט רחוק באמצעות רובוטים. צה"ל מפעיל כבר היום ועכשיו שפע של מזל"טים ומל"טים שמחליפים מטוסי ומסוקי קרב מאויישים במשימות מודיעין, ירי וחיסול מדוייק, השבתת מערכות גילוי של האויב והונאה מכל סוג. בקרקע מסיירים כבר היום כלי רכב חמושים הנישלטים מרחוק,  מצלמות וחיישנים המחוברים לאמצעי ירי ונישלטים מחמ"לים בעורף. יצורים דמויי נחש, כדור משחק או ציפור משרתים את הכוחות הלוחמים באיסוף מודיעין בזמן אמיתי ונישלטים מהמקום ומחמ"ל עורפי בו זמנית. מצלמות קסדה מעדכנות מיפקדות באירועים ומערכות ניווט GPS ודומות מעדכנות את המיפקדות  והכוחות הרלבנטיים במיקום הלוחמים והיחידות, מנווטות אותם למשימותיהם ומכווינות בשבילם את האש.

בים מפטרלות ספינות סיור מהירות עם אמצעי גילוי וכוח אש למלחמה בטרור ומסוקים בשלט רחוק מגלים את האויב מעבר לאופק ומכווינים אליו את החימוש המדוייק מספינות רחוקות. לא נעים אבל עתידם של השיריונרים המאובקים, הטייסים בחליפות הלחץ והתותחנים סוחבי הפגזים הולך ומצטמצם. בעוד שני עשורים אפשרי מאד שלמשימות הפצצה בסוריה, למשל, תצא טייסת מל"טים נישלטת ממטוס פיקוד הטס רחוק ועם מערכת גיבוי לוויני לשליטה מחמ"ל עורפי (הטכנולוגיה קיימת כבר היום).  תפקיד הלוחמים בפועל תחת אש האויב הולך ומצטמצם, כנראה שעדיין לא יתבטל לחלוטין בקרוב, ותפקיד המתכנתים, הפרצנים (האקרים), מתכנני האלגוריטמים, טכנאי התקשורת החסינה, מומחי ההצפנה, אנשי המכ"ם והרדאר, מפתחי המערכות ועוד ועוד עולה כבר היום בחשיבותו מלוחם גולני מאובק, מצנחן נועז או מכל לוחם אחר. כבר היום מעדיף צה"ל להפנות צעירים בעלי נתוני טייס למערך הסייבר - מערך העתיד.

כמו שפיתוח המזל"טים ומערכות ירוט הטילים הפכו בסופו של יום לתעשיית יצוא מובילה בישראל עם מעט מאד תחרות איכותית בעולם, כך ישראל כמובילת תהליך הלחימה בשלט רחוק מבטיחה לעצמה, כבר היום, שוק ביטחוני עתידי (לכל מי שחושש מחרם אירופי). ההתעניינות במוצרי התעשיה הביטחונית ובטכנולוגיות היחודיות לישראל, הזולות משמעותית מטכנולוגיות מקבילות תוצרת ארה"ב, שוברת שיאים וכך גם ההתעניינות במערך הסייבר הישראלי, מחמשת המובילים בעולם. כמעט כל יום, כולל ממש היום, עוד חברה בינ"ל מודיעה על פתיחת מרכז ללוחמת והגנת סייבר כאן בישראל.

מאגר המוחות המתאים ביותר ללוחמת סייבר, לתיכנות ופיתוח אלגוריטמים, ליצירת שפות מחשב חדשות ולמגננה מפניהם הוא הציבור החרדי בארץ. המוח התלמודי כולו ניבנה משאלות, הקשים והמצאת בעיות והתשובות להם. לפעמים מחטטנות מוזרה אחרי המיקרה הכי חריג והכי דימיוני שיכול לקרות ושגם לו צריך לתת תשובה הלכתית מלאה. מי שמודד את תפקידו של הציבור החרדי ואת מידת התועלת שהוא יתרום לצבא הקונבנציונאלי וליחידות הלוחמות לא מבין שישראל כבר נימצאת במקום אחר, שהנוכחות הפיזית בשטח יכולה להצטמצם אבל הנוכחות התקשורתית, הקיברנטית, האלקטרונית והסייברית רק מתעצמת ותתעצם.  

חרדים שישתלבו בצבא, לאו דווקא בנח"ל החרדי אבל בממר"מ, 8200, יחידת התיקשוב של חיל האוויר ומערכים דומים אחרים יכולים להבטיח ולהוביל את העליונות הטכנולוגית של צה"ל בשנים הבאות  וגם את השגיהם כעובדי היי-טק בשוק האזרחי לטובתם ולטובת עם ישראל.



כן!!  צה"ל זקוק לכל חרדי שמוכן להתגייס, המשק זקוק להם ולכישוריהם והם יכולים להיו מועילים לעצמם, לעולם התורה הקרוב אליהם ולכל עם ישראל. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה