יום שלישי, 13 בנובמבר 2012

נשארנו לבד

קשה להאמין שבצה"ל אין שום דרך יצירתית בין תקיפות אוויריות לדיכוי האש מעזה, דרך שהיא בדרך כלל מאד מוגבלת בתוצאה, לבין מבצע רבתי גדול בסגנון "עופרת יצוקה" שטומן בחובו הסתבכות דיפלומטית קשה עם מצרים ועלול להציב את ישראל בראש מהדורות החדשות במקום את סוריה למשל. אין נקודה בעזה שאי אפשר להגיע אליה בין דרך הים, דרך האויר, קרקעית ואפילו תת קרקעית בזמן קצר מאד ואין מקום שצה"ל לא יכול לפשוט עליו במיבצע לילי אחד וכמעט בלי להשאיר עקבות. קוראים לזה בעגה המיבצעית מבצעים בחתימה נמוכה. כאלו שלא משאירים עקבות משמעותיים במכ"ם, בשטח ובמישור המדיני אבל גובים מחיר יקר מראשי המפגעים בעזה בלי למוטט את שילטון החמאס. ישנה הדרך השלישית ורק המעז זוכה.
 
 

 
נשארתם לבד

 תום פרידמן, הפרשן המדיני הבכיר של הניו יורק טיימס ומי שניחשב כביכול כמשקף את דעתו של ברק אובאמה עצמו בעיתון שתומך במדיניות ממשל אובאמה בלהט, פירסם ביום ראשון האחרון מאמר תחת הכותרת "נישארתם לבד" ובו הטענה שברק אובאמה אמנם לא יתנקם בישראל, כמו שציפו אצלנו מקצת יריביו של ביבי נתניהו, אבל הוא גם לא יתעסק יותר בישראל כי יש לו מדי הרבה נושאים על הראש. יחסו של תום פרידמן לממשלת ישראל ולבנימין נתניהו דומים ליחסו של בן כספית. לא משנה מה ביבי יעשה הוא תמיד יצא רע.

זכותו של אדם לדבוק בדעתו אבל אין לו זכות להתעלם, להעלים או לא לדעת עובדות בסיסיות. מיד אחרי בחירתו של אובאמה לנשיא, דגש אחרי בחירתו, מנע למעשה הנשיא את קיום הוועידה לפירוק המזה"ת מנשק גרעיני, אותה יזמו מדינות ערב כדי ללחוץ על ישראל לוותר על תוכניתה הגרעינית, בגלל המשבר בסוריה והחשש שהוועידה תשחק לידי איראן. פרשנים מסכימים שמאחורי הביטול עמדה מדינת ישראל. הוועידה הייתה אמורה להיתכנס בהלסינקי בדצמבר הקרוב.

לפני יומיים, בשיחת טלפון בין אבו מאזן לנשיא ברק אובאמה דרש הנשיא מאבו מאזן שלא לפנות לעצרת הכללית של האו"ם בבקשה להיות מוכרת כמדינה לא חברה. הפלשתינים עצמם מסבירים את המהלך כקדימון למבול של פניות לבית הדין הבינ"ל בהאג נגד ישראל במגמה להוקיעה כ"פושעת מלחמה". דחיית הפניה של הנישא אובאמה מעלה את שני האישים למסלול התנגשות ברור ותהיה כרוכה בסנקציות כספיות נגד הרשות כפי שמתחייב מהחוק האמריקאי לנושא. ניראה שתום פרידמן, בדרך כלל רחב אופקים להדהים, הפך לאובססיבי ביחס לישראל, לבנימין נתניהו ולתהליך עם הפלשתינים עד כדי כך שהוא רואה משאלת לב כעובדה בדוקה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה